loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 40 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

فاوانیوز به نقل از شرکت مخابرات استان تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات جماران با پیش شمار‌ه‌های 2610 تا 2613، 2280 تا 2282، 2228، 2229 در محدوده خیابا‌ن‌های شهید سباری ( آجودانیه)، سوم و چهارم شرقی به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 33 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

برخلاف سایر مطالبی که اخیراً در رسانه‌های مختلف کشور منتشر می‌شود، قصد ندارم برای انتخاب وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به فرد خاص یا ویژگی برجسته‌ای اشاره کنم. وزیر آینده ارتباطات چه از بدنه با سابقه وزارت ارتباطات و یا شرکت مخابرات باشد، چه از مدیران موفق ICT بخش خصوصی و از مدیران موفق سایر حوزه‌ها و آشنا با مسائل ICT باشد، باید دارای یک نگرش ویژه به حوزه فرابخشی ICT باشد.

گرچه به نظر برخی کارشناسان، اجرای چنین نگرشی در عمل با چالش‌ها و موانع اجرایی مختلفی همراه است، اما به اعتقاد نگارنده داشتن روحیه‌ و نگرش فرابخشی به حوزه ICT حتی اگر در کوتاه مدت به شکست و یا تضعیف جایگاه کنونی وزارت ارتباطات منجر شود، در نهایت منشأ خیر و توفیق ملی در عرصه‌های مختلف ICT خواهد شد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 31 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن‌همراه در حال رایزنی با وزارت آموزش و پرورش برای ارائه موبایل کودک است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


م.ع.ح بازدید : 34 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
هکرها قادر به هک کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ هستند تا به کمک دوربین آن به تماشای شما بنشینند

این روزها جاسوسی از طریق وبکم و میکروفون، راهی است که حتی سازمان FBI هم از آن چشم پوشی نمی‌کند. تلفن همراه، لپ تاپ یا حتی تلویزیون هوشمند، هر یک می‌توانند پنجره‌ای باشند به زندگی و حریم خصوصی شما. در تازه ترین تحقیقات موسسه iSEC، ثابت شده که توسط فرآیندی نه چندان پیچیده، می‌توان به راحتی از طریق وبکم تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به جاسوسی کاربران پرداخته یا به واسطه هک نرم افزارهای نصب شده بر روی آن، اطلاعات کاربران را به سرقت برد. درست مانند شیشه‌ای که از یک طرف شفاف ولی از طرف دیگر آینه باشد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

 

م.ع.ح بازدید : 45 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر به خاطر داشته باشید، در خردادماه بود که کمیسیون ITC ایالات متحده پیرو شکایت سامسونگ در خصوص نقض پتنتهای ارتباطی، رای بر ممنوعیت ورود مجموعه ای از محصولات اپل (آیفون 3G و 3GS و 4 - آیپد 3G و آیپد 2 3G) به خاک آمریکا داد و قرار بود این ممنوعیت از امروز اجرایی شود. البته در این میان گروهی از غول های تکنولوژی آمریکا با اپل همصدا شده و خواستار توقف اجرای این حکم شده بودند. 

اما اپل آنقدر خوش شانس بود که گرفتار چنین محرومیتی از بازار کشور خود نشود و روز گذشته رئیس جمهور اوباما و دفتر وی به طور رسمی این حکم را وتو کردند. در نامه ای خطاب به ویلیامسون، رئیس کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا (ITC) آمده است که:
 باید توجه داشت این تصمیم ممنوعیت ورود «بر شرایط رقابتی در اقتصاد ایالات متحده تاثیر خواهد گذارد و مصرف کنندگان آمریکایی هم از آن تاثیر خواهند پذیرفت.» لذا لازم است شما در این پرونده که با تمرکز بر پتنت 7,706,348 برای رمزگذاری ارتباطات موبایل و شکایت سامسونگ در خصوص تخلف ابزارهای فوق الذکر از آنها صادر شده، رای تان را پس بگیرید.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 40 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

ارتش آزادیبخش خلق چین، سازمان نیروهای مسلح این کشور، به تازگی بازی رایانه‌ای جدیدی در اینترنت منتشر کرده که در آن به جزایر مورد مناقشه چین با ژاپن پرداخته شده است. 


به گزارش ایتنا به نقل از سایت مصری صدی البلد، در این بازی یک فروند ناو هواپیمابر چینی، طی یک عملیات تخیلی باید در جزایر دیائویو (Diaoyu) نیرو پیاده کند.

 

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 39 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

دادگاهی در آمریکا مایکروسافت را ملزم کرده است نام پایگاه خدمات پردازش ابری خود را که در حال حاضر «اسکای درایو» نامیده شده است، تغییر دهد. 


به گزارش فانیوز از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت theinquirer، دادگاهی در آمریکا طی حکمی شرکت مایکروسافت را ملزم کرده است نام پایگاه پردازش ابری اسکای درایو خود را تغییر دهد. 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 24 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

 

سیستم‌عامل اینترنتی Chromebooks گوگل، اولویت جدید کسب‌وکارها

قیمت ارزان، قابلیت‌های فراوان همکاری‌های سازمانی، مدیریت‌پذیری آسان و قابل حمل بودن Chromebooks گوگل باعث شده است سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که تاکنون به این سیستم‌عامل اینترنتی توجه نکرده‌اند به آن توجه بیشتری کنند. 

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



 

م.ع.ح بازدید : 37 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : ایسوس و گوگل هفته گذشته نسخه جدید تبلت Nexus 7 را با صفحه‌نمایش Full HD و شارژر داخلی بی‌سیم معرفی کردند. بعد از موفقیت گوگل و ایسوس در فروش نسل اول Nexus 7 در سال 2012 حالا این همکاری در سال جاری با عرضه تبلت جدید با همان نام ادامه دارد.

جانی شی، مدیرعامل شرکت ایسوس با بیان اینکه Nexus 7 جدید مبتنی بر آخرین فناوری‌های موبایل و جدیدترین شاخص‌های بازار تبلت ساخته شده گفت: «از ادامه همکاری با گوگل برای ساخت نسخه جدید Nexus 7 بسیار خوشحالیم.» سوندار پیچای، معاون ارشد آندروئید، کروم و نرم‌افزار شرکت گوگل نیز با بیان اینکه Nexus 7 جدید در حال حاضر نازک‌ترین، سبک‌ترین تبلت 7 اینچی جهان است گفت: «این تبلت از لحاظ قدرت پردازش و کیفیت گرافیک بسیار قوی و همچنین از نظر صفحه‌نمایش نیز این تبلت بالاترین وضوح و کیفیت را در کلاس 7 اینچی‌ها دارد.»

 

بقيه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 46 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Kantar Worldpanel، اندروید در پنج بازار برتر اروپایی محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی محسوب می‌شود و این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۷۰ درصد این بازارها در دستان اندروید است.


به گزارش فاوانیوز ، بریتانیا، آلمان، فرانسه،‌ ایتالیا و اسپانیا تنها کشورهایی نبودند که سیستم‌عامل اندروید در آن محبوبیت فراوان داشت و در دیگر کشورهای اروپایی هم سیستم‌عامل موبایلی گوگل به همین صورت موفق بود.

در کشورهای اسپانیا و آلمان سیستم‌عامل اندروید بیش از دیگر کشورهای اروپایی محبوبیت کسب کرد.
این طور که آمارها نشان می‌دهد ۹۲.۵ درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی موجود در کشور اسپانیا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کنند که این رقم برای کشور آلمان ۷۶.۷ درصد گزارش شده است.

 

بقيه در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 9

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 256
  • بازدید کلی : 5,949