loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 28 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

به نام تک نوازنده گیتار عشق

با سلام خدمت شما کاربر گرامی

 

ممنون از اینکه از سایت ما دیدن فرمودید.


وب سایت فاوا نیوز در تاریخ 92/4/10 افتتاح گردید و از مورخ 92/4/15 شروع به کار کرد.


این سایت تلاش میکند که همواره خبر های به روز در مورد فناوری اطلاعات و ارتباط را برای دید عموم به نمایش

 

بگذارد.


در ضمن این وب سایت برای بخش های مختلف سایت مدیریت فعال می پذیرد.


امیدوارم لحظه های خوبی رو در این سایت سپری کنید.


همواره شما می توانید با واحد پشتیبانی به آدرس ایمیل:


favanews98@gmail.com

 

مشکلات خودتون رو با ما در میان بگذارید.


و همچنین صندوق انتقادات و پیشنهادات به آدرس:

 

favanews217@gmail.com


آماده دریافت ایمیل های شما می باشد.


با تشکر مدیر سایت فاوا نیوز

م.ع.ح بازدید : 28 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (1)

شرکت مخابراتی دویچه تله کام در اندیشه راه اندازی شبکه اینترنت ملی به منظور هدایت داخلی ترافیک داده و ایمیل و در امان ماندن از جاسوسی‌ها است. 


 دویچه تله کام که بزرگترین شرکت مخابراتی آلمان محسوب می‌شود امیدوار است از این طریق اعتماد از دست رفته مشترکان خود را بازگردانده و آنها را مجددا به حفظ امنیت خود امیدوار کند. 

با اجرای این طرح تبادل داده در اینترنت میان کاربران آلمانی تنها در داخل این کشور صورت گرفته و کشور ثالثی مانند آمریکا نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. 

آلمانی‌ها برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته و قصد دارند دامنه اجرای این طرح را به کشورهای عضو پیمان شینگن توسعه دهند.X

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 31 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)

ماموران انتظامی چند وقتی برای جلوگیری از دلالی موبایل مقابل پاساژ علاء‌الدین حضور داشتند؛ امروز در نبود ماموران، کلانتری در اطلاعیه‌‌ای از مردم خواست از دلالان گوشی نخرند با این همه برخی همچنان خرید و فروش‌های پنهانی دارند. 

 کسانی که امروز از مقابل پاساژ موبایل علاء‌الدین عبور می‌کردند، با پارچه‌ای نوشته‌ای روبه‌رو می‌شوند که در آن کلانتری برای مقابله با دلالی‌ گوشی از مردم کمک خواسته و خواسته تا به صورت خود جوش از خرید گوشی از دلالان خودداری کنند.

کلانتری ۱۲۹ جامی، در این اطلاعیه‌ نوشته: «در اجرای دستور مقام محترم قضایی از عموم شهروندان تقاضا می‌شود از خرید هر گونه گوشی نو یا دست دوم از طریق دلالان خیابانی، با توجه به اینکه گوشی‌های ارائه شده تقلبی و چینی بوده و با قیمت اصل ارائه می‌شوند، قویا خودداری کنند.»X

 

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 27 جمعه 03 آبان 1392 نظرات (0)
 

این تبلت در چهار نسخه ۱۶ ، ۳۲ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی ( با سیم کارت ) و چهار نسخه مشابه ( بدون سیم کارت) عرضه شده است. قیمت ارزان ترین نسخه ۴۹۹ دلار و گران‌ترین آن ۹۲۹ دلار است. 

 

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 30 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه دولت برای اجرای دومین خصوصی سازی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس خبر داد و گفت: بررسی واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس به عنوان کمیسیون اصلی این حوزه قرار گرفته است. 

 محمد سلیمانی از بررسی اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد و گفت: این لایحه را دولت دهم به مجلس ارائه کرده بود و هم اکنون در کمیسیون اصلی آن که کمیسیون صنایع است در حال بررسی برای تصویب نهایی است. 

وی با بیان اینکه هدف از این لایحه ایجاد قانون برای سازمان پست دولتی است اظهار داشت: با تصویب این قانون، بخشی از شرکت پست به عنوان سازمان، در اختیار حاکمیت باقی می ماند و مابقی آن قابل واگذاری به بخش خصوصی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد بود.

 

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 29 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

انتشار گزارشی مبنی بر ظرفیت بالقوه خطرات امنیتی عینک گوگل و سایر تکنولوژی‌های پوشیدنی نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. نزدیک به دو سوم افرادی که در یک نظرسنجی در همین خصوص شرکت کرده بودند خواستار وضع قوانین و چارچوب‌‎هایی برای کاربری این ابزار شدند و تقریبا یک نفر از هر پنج نفر معتقد بود که استفاده از آنها را باید کاملا غیرقانونی اعلام کرد! 

عینک گوگل در واقع یک جفت شیشه عینک مانند است که اطلاعاتی چون اخبار و نقشه‌ها را به فرد استفاده‌کننده ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به وسیله باز و بسته کردن چشم به ضبط تصاویر و گرفتن عکس بپردازید. 

در حال حاضر گوگل باید به توسعه ابزارهایی بپردازد که در زمان استفاده برای سایر مردم کاملا قابل مشاهده باشند؛ چراکه در غیر این‌صورت دیگران می توانند بدون اینکه شما متوجه بشوید تصاویر و گفته‌هایتان را ثبت و ضبط کنند. X

 

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 37 پنجشنبه 25 مهر 1392 نظرات (0)

نسخهٔ جدید و به‌روزرسانی شدهٔ CRM «نرم افزار به عنوان خدمت» (SaaS) مایکروسافت به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 


 در حال حاضر یکپارچگی این محصول با شبکهٔ اجتماعی یامر انجام شده و به زودی امکان استفادهٔ آن در آیپد و محصولات آندرویدی نیز مهیا خواهد شد. 

مایکروسافت چند ماهی است اعلام کرده، قصد دارد وارد دنیای محصولات Dynamics شود و به عنوان یک رقیب جدی برای Salesforce مطرح باشد. 

حالا به نظر می‌رسد که با عرضهٔ Dynamics CRM Online به طور جدی قدم‌هایی برای ورود به این بازار برداشته است. 

استراتژی اصلی مایکروسافت رقابت جدی با شرکت Salesforce اعلام شده است. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول قابلیت یکپارچه‌سازی با آفیس ۳۶۵ و نرم افزار ارتباطی لینک و قابلیت سینک با شبکهٔ اجتماعی یامر است. X

م.ع.ح بازدید : 28 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)
گوگل سال 2020 را سال پوشش دهی کامل دنیا از طریق اینترنت بالونی اعلام کرد.

 

 

  نداشتن دسترسی آسان به اینترنت در برخی نقاط جهان به هر دلیل باعث شد در واحد Google * Division قسمت Loon کارشناسان گوگلی به فکر فرستادن اینترنت به هوا را بکنند.
 

 

گوگل سال 2020 را سال پوشش دهی کامل دنیا از طریق اینترنت بالونی اعلام کرد. در ژوئن امسال پرتاب اولین بالن در کالیفرنیا صورت گرفت که پس از موفقیت آن 30 بالون دیگر هم به پرواز در آمدند.

بقیه در ادامه مطلب... 

X

م.ع.ح بازدید : 36 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

مهندسان انگلیسی می‌گویند در تلاش برای راه اندازی دوباره یک رایانه ۵۰ ساله به اسم فلوسی هستند که یکی از قدیمی ترین رایانه های تولید انبوه شده ای است که در زمان حاضر وجود دارد. 


 موزه ملی رایانه انگلیس اعلام کرد در تلاش برای بازسازی آن چیزی است که گفته می شود آخرین رایانه موسوم به ICT ۱۳۰۱ است و آن قدر خوب حفظ شده که می تواند دوباره کار کند. 

این دستگاه که با اندازه ۲۰ در ۲۳ فوتی خود به سختی می توان آن را رایانه رومیزی خواند در اصل برای بررسی نتایج امتحانات دانشجویان دانشگاه لندن در اواخر دهه ۱۹۶۰ استفاده می شده است. 

کوین مورل سرپرست موزه ملی رایانه گفت: پیش از این زمان ، رایانه های بسیار بزرگ دارای دریچه ها و هزاران لوله خلاء و بسیار داغ بودند و از این رو نمی شد از آنها در ادارات معمولی استفاده کرد. 

وی افزود: اما در این دستگاه از ترانزیستور استفاده شده که انرژی بسیار کمی مصرف می کرده است. این به آن معنا بوده که شما می توانستید تعداد بیشتری از آنها را در یک مکان داشته و نیازی به تجهیزات خنک سازی پیچیده نداشته باشید از سوی دیگر این ماشین بر خلاف رایانه های پیش از خود نیازی به مصرف انرژی زیادی نداشته است. 

پس از پایان ماموریت این رایانه در دانشگاه، به قیمت آهن قراضه به گروهی از دانشجویان فروخته شد. سپس سر از مزرعه ای در کنت درآورد که صاحب آن بعدها آن را به موزه اهدا کرد. 

از رایانه های ۱۵۰ ICT ۱۳۰۱ ساخته شده فقط چهار مورد سالم مانده اند که سه مورد از آنها قابل تعمیر نیستند. 

هدف مهندسان انگلیسی تعمیر این دستگاه به گونه ای است که دوباره به شرایط فعال و کارامد بازگردد.

X

م.ع.ح بازدید : 28 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

در حالی که یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان برای ساخت محصولات انعطاف‌پذیر، باتری است، اما کره‌ای‌ها برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده‌اند.
سامسونگ و ال‌جی بالاخره نخستین گوشی‌‌های خمیده خود را معرفی کردند که این گوشی‌ها فقط مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر هستند اما قطعات دیگر آنها قابلیت انعطاف ندارند.
اما باتری جدید سامسونگ با استفاده از الکترولیت‌های غیرمایع تولید شده، بر این اساس انعطاف‌پذیر، غیرقابل اشتعال و خراب شدن بوده و دوام بالایی دارد.
با این حال، باتری جدید سامسونگ قابلیت خم‌شدن، پیچاندن و تاباندن را دارد و در عین حال، عملکرد خوبی داشته و به تامین انرژی گوشی ادامه می‌دهد.
انتظار می‌رود، در آینده از این باتری‌ها در گوشی‌هایی همچون Galaxy Round یا ابزارهای پوشیدنی استفاده شود.X

م.ع.ح بازدید : 55 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

یک مرد معروف هنگ کنگی شرکت امنیتی Trustwave را استخدام کرد تا متوجه شود آیا هیچ کدام از زیردستانش می توانند به کلمات عبور وی دست یابند یا خیر. 


کارشناسان امنیتی مذکور توانستند به راحتی و با استفاده از فیس بوک نشان دهند که کلمات عبور وی به راحتی قابل دسترسی است. 
 آنها با استفاده از جستجو در عکس های فیس بوک توانستند پروفایل همسر سابق این فرد را شناسایی کرده و با فریب وی از طریق ایمیل به رایانه وی دسترسی پیدا کنند. 
این رایانه قبلاً توسط شخص معروف مورد استفاده قرار گرفته بود و در نتیجه عملیات هک کردن وی بسیار راحت تر از آن چیزی که تصور می شد به انجام رسید. 


نکته مهم در اینجا این است که کارشناسان امنیتی از یک اسکریپت خودکار که از جستجوی گراف استفاده می کند برای جستجو در تصاویر فیس بوک استفاده کردند. 

با استفاده از این اسکریپت آنها توانستند به سرعت تصاویر افرادی را که با فرد مذکور در یک عکس تگ خورده بودند، پیدا کرده و به پروفایل همسر سابق وی برسند. 

این کارشناسان امنیتی توصیه می کنند بهتر است مردم از این به بعد در مورد تگ کردن عکس دوستان و آشنایان در تصاویر فیس بوک بیشتر احتیاط کنند.X

X

م.ع.ح بازدید : 54 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

آنتی‌ویروس‌ها نمی‌توانند به تنهایی و بطور کامل از رایانه شما در برابر حملات جلوگیری کنند. اگر تا قبل از خواندن این گزارش به آنتی‌ویروس خود اطمینان کامل داشتید، باید بدانید که رایانه شما همچنان در خطر قرار دارد و با وجود آنتی ویروس نباید رعایت مسائل اولیه امنیتی را از یاد برد. 


اگر شما کاربری حرفه‌ای هم باشید باز هم به استفاده از یک برنامه آنتی ویروس نیاز دارید. علاوه بر ویروس‌های متداولی که به نیت‌های مختلف ساخته می‌شوند و روزانه با فلش‌ها و ایمیل‌ها جا‌به‌جا می‌شوند، بسیاری از اوقات شما در معرض آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری خواهید بود. 

حتی اگر مرورگر خود را اپدیت کرده باشید، امکان این موضوع وجود دارد که افزونه‌ای جدید و یا حتی بازدید از یک صفحه‌ی آلوده برای آلوده شدن کامپیوتر شما کافی باشد. اگرچه این امر چندان هم رایج نیست اما امکان آلوده شدن از این طریق هم وجود دارد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی یک آنتی ویروس که درحقیقت یک لایه مهم امنیتی است، می‌تواند به شما کمک زیادی کند

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 27 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)
در مورد آی‌پد مینی باید گفت که خود اپل درباره‌اش گفته ٍEvery little bit as amazing یک تبلت با صفحه نمایش رتینا ( که البته یکسالی هست منتظرش هستیم) ، پردازنده A7 . 
این دستگاه یک تبلت ۷.۹ اینچی است که حدود ۳.۱ میلیون پیکسل یک میلیون پیکسل بیشتر از تلویزیون‌های HDTV دارد. رزولوشن این دستگاه ۲۰۴۸ در ۱۵۳۸ است که چهاربرابر رزولوشن بیشتری نسبت به آی‌پد‌مینی قبلی دارد. 
این دستگاه حدود ۳۷۰ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۲۹ صدم اینچ است!
 


بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 38 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

سیستم Raspberry Pi در حال حاضر ربات‌های ژاپنی و درهای سخت‌افزاری در مالاوی را نیرودهی می‌کند، از اجرام کیهانی در ایالات متحده عکسبرداری می‌کند و به گریز از سانسور در چین کمک می‌کند.

 

ابن اوپوتون، مدیر اجرایی بنیاد Raspberry Pi و همکارانش در ابتدا بر این باور بودند که فقط یک هزار واحد از این ابداع فروش خواهد رفت.

 

این مرکز تعداد زیادی از این رایانه را به کودکان فروخته و بزرگسالان نیز از مشتریان علاقه‌مند آن بوده‌اند که مانند لگو از این سیستم برای اتصال اشیا به یکدیگر بهره برده‌اند.

 

سامانه جدید که در سیستم عملگر لینوکس عمل می‌کند، به عنوان ابزاری تحصیلی و برای یادگیری کدبندی توسط کودکان طراحی شد.

 

شوتا ایشیواتاری، مبتکر اهل توکیو، ربات انسان‌نمایی ابداع کرده که توسط Pi اداره می‌شود و آب‌وهوا را به کاربرش اطلاع می‌دهد، دفتر یاداشت وی را مدیریت و حتی قهوه درست می‌کند.

 

یکی از اهداف این مخترع برای طراحی ربات مزبور، نشان‌دادن پتانسیل این میکرورایانه است و این که بسیاری از کاربران از شیوه تفریح‌کردن با این رایانه آگاهی نداشتند و بنابراین، وی در نظر داشت شیوه‌های عملی را برای بازی‌کردن‌ با آن ارائه دهد.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 22 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

کره جنوبی، کره شمالی را به آغاز یک طرح جاسوسی سایبری متهم کرده و می‌گوید دولت و ادارات وابسته به ارتش کره جنوبی از جمله اهداف حملات یاد شده هستند. 



 اولین بار محققان موسسه امنیتی روسی Kaspersky Lab مدعی شناسایی منشاء این حملات شده‌اند. 

حملات یاد شده علیه ۱۱ سازمان در کره جنوبی و دو نهاد در چین انجام شده است. اهداف یاد شده عبارت بوده اند از...

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 29 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز به نقل از پرشین هک :

در حالی که ایالات متحده در آستانه حمله به سوریه به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی برعلیه مردم خود است ، یک هکر با نام ‘Wagn3r€’ تعدادی ایمیل از مکاتبات بین مقامات نظامی آمریکا که در آن حمله شیمیایی را با ” صحنه سازی عملیات ” خوانده بودند فاش شد.

هکر ادعا می کند که او شناسه ایمیل سرهنگ آنتونی جیمی مک دونالد، یک افسر اطلاعاتی در ارتش ایالات متحده را هک کرده است. هکر به مکاتبات اطلاعاتی آمریکا دسترسی پیدا کرده و ایمیل سرهنگ ارتش ایالات متحده آنتونی جی مک دونالد را منتشر کرده است. مک دونالد مدیر ستاد کل، عملیات و برنامه های دفتر معاون رئیس ستاد اطلاعات کارکنان ارتش است. ایمیل ها در مورد حمله شیمیایی در سوریه است.

هکر یک پیغام همراه با لینک دانلود این ایمیل ها در سایت Pastebin قرار داده است.

پیغام این هکر در بر دارنده ای کلمات بود :

من ایمیل سرهنگ آنتونی جیمی مک دونالد را هک کردم ، او رئیس ستاد اطلاعاتی ارتش آمریکا می باشد.

در ابتدا حساب LinkedIn او را هک کردم و از طریق آن به ایمیل آن دسترسی پیدا کردم.

...در میان انبوه ایمیل مانند آمازون برخی از مکاتبات او با همکارش یوجین فورست را یافتم. او به سرهنگ بابت موفقیت تبریک گفته و به او یک رابط جهت نشر خب

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 25 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

تحریم فرصتی است که بتوانیم روی این صنعت سرمایه گذاری کرده و از آن حمایت کنیم؛ برای مثال در زمینه تولید داخل 20 سال گذشته مرکز تحقیقات مخابرات به سمت تولید تکنولوژی سوئیچ و روتر که تکنولوژی به روز دنیا بود حرکت کرد که اگر این تولید ملی هدایت می شد امروز شاهد کارخانه هایی در حد "سیسکو" در کشور بودیم.

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی شاخص ترین پروژه این مرکز را طی چند سال اخیر پروژه سیستم عامل بومی "زمین" عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه سعی کرده سرورها را که نیاز مبرمی به سیستم عامل امن دارند هدف قرار دهد؛ البته در سالهای گذشته روی نسخه دسکتاپ این سیستم عامل تمرکز شده بود  اما آنطور که باید مورد اسقبال قرار نگرفت؛ براین اساس نسخه سرور به جهت آنکه سرویسهایمان روی آن است از بعد امنیتی و بومی اهمیت بسیاری پیدا می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 46 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

علیرضا صالح اظهار داشت: در سال 89 و 90 تعداد دامنه‌های ثبت شده دات‌آی‌آر تقریباً برابر بود و در سال 91 جهش چشمگیری را شاهد بودیم.

رییس مرکز ثبت دامنه‌های نقطه آی ‌آر پژوهشگاه دانش‌های بنیادین گفت: در سال 91 بیش از 100 هزار دامنه دات آی‌آر ثبت‌ شد و تعداد دامنه‌های ثبت‌شده در سال 91 دو برابر سال 90 بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به رشد ثبت دامنه IR. در سه ماه نخست سال 92 پیش‌بینی می‌شود این سیر صعودی، امسال هم ادامه داشته باشد.

صالح مهم‌ترین دلایل افزایش دو برابری ثبت دامنه‌های دات‌آی‌آر در سال 91 نسبت به سال 90 را، اطمینان خاطر از خدمات مناسب این دامنه و افزایش قیمت دامنه‌های عمومی نظیر .com در نتیجه افزایش نرخ ارز عنوان کرد.X

م.ع.ح بازدید : 42 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

"حمید فروزنده" رییس این شورا، رسیدگی به تخلفات حوزه ICT و شرکت‌های رایانه‌ای را وظیفه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هر استان خواند و گفت: براساس ماده 46 آئین‌نامه اجرایی ماده 17 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای، شورای انتظامی هر استان، مسوول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی در حوزه فاوا است.

فروزنده با بیان اینکه شرح انواع تخلفات رایانه‌ای و نحوه رسیدگی به آنها درمواد آیین‌نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار دارد، ادامه داد: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین بهره‌برداران از خدمات آنها، می‌توانند شکایات خود در زمینه تخلفات رایانه‌ای را برای حل و رسیدگی به شورای انتظامی ارایه کنند.


او با توضیح این مطلب که گستردگی فعالیت شورای انتظامی از حل اختلاف و داوری، تا صدور رای با ضمانت اجرایی را شامل می‌شود، گفت: طبق اساس‌نامه سازمان و اختیاراتی که به شورای انتظامی داده شده است، جهت‌گیری این شورا شامل حل اختلاف و هدایت طرفین در مراحل اولیه، تا صدور رای در موارد ضروری است.X

م.ع.ح بازدید : 40 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

 اساس اخباری که درباره آی‌فون جدید منتشر شده، همانند سال‌ پیش اوایل پاییز ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد. 
اپل کار تولید iPhone 5S و آی‌فون ارزان قیمت را تا پایان ماه جاری میلادی شروع خواهد کرد. پیش بینی می‌شود آی‌فون ارزان‌قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شود.

پیشتر خبری در مورد اقدام فاکسکان، کارخانه چینی که محصولات اپل در آنجا تولید می‌شود، مبنی بر استخدام کارگران تازه برای تولید آی‌فون جدید منتشر شده بود و حالا اخباری منتشر شده که بر اساس آن تا دو٬ سه ماه آینده باید منتظر آی‌فون و یا آی‌فون‌های جدید باشیم.

گفته می‌شود آی‌فون از حسگر اسکن اثرانگشت پشتیبانی خواهد کرد. بر این اساس عملیات ارتباطی بین کاربر و دستگاه iOS به سرعت انجام خواهد شد. برای مثال امکان وارد کردن پسورد برای ورود و حتی استفاده از فروشگاه اپ استور و آی تونز استور جای خود را به اثر انگشت خواهند داد و به این ترتیب سرعت انجام کارها و امنیت بالاتر می‌رود.X

م.ع.ح بازدید : 73 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

محمد سلیمانی با تاکید براینکه گرانی قیمت اینترنت در ایران باید بررسی شود و کار کارشناسانه روی آن صورت گیرد، اظهار داشت: براساس محاسبات صورت گرفته 20 درصد قیمت اینترنتی که به دست کاربر می رسد مربوط به قیمت پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت وارد کشور می‌کند و 80 درصد آن مربوط به هزینه های دیگری است که به کاربر نهایی تحمیل می‌شود؛ با این وجود حتی اگر هزینه اینترنت جهانی را صفر محاسبه کنیم بازهم قیمت اینترنتی که کاربر نهایی باید بپردازد 20 درصد ارزان تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اینترنت در ایران گران است و نرخ های فعلی این ابزار ارتباطی در سبد دهک های 6 و 7 خانوار ایرانی نیز نمی گنجد، ادامه داد: یک خط اینترنت پرسرعت 128 کیلوبیتی هم اکنون حدود 12 هزار تومان محاسبه می‌شود و خانوار ایرانی توانایی پرداخت ماهانه این رقم را ندارند؛ براین اساس باید راهکاری برای پایین آوردن قیمت اینترنت پرسرعت به کار گرفته شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 40 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

این روزها سایت‌ها و روزنامه‌ها هر‌یک خبر از ترکیب کابینه دکتر حسن روحانی می‌دهند و در این میان برخی روزنامه‌های اصولگرا که در تلاشی شبانه‌روزی در جهت مصادره آرای رییس‌جمهور منتخب هستند، کاسه داغ‌تر از آش شده و گزینه پیشنهاد «ارایه» می‌دهند و خودشان هم «رد» می‌کنند.  هرچند هربار با انتشار برخی گزینه‌های احتمالی، دفتر رییس‌جمهور منتخب این اخبار را تکذیب می‌کند اما با وجود تمام این تکذیب‌ها، بی‌فایده نیست که چند نکته‌ای را حضور رییس‌جمهور منتخب جهت یادآوری متذکر شوم.  این روزها به نظر می‌رسد تنها چند وزارتخانه معدود در کانون توجهات قرار گرفته و بسیاری از وزارتخانه‌های کلیدی که زندگی روزمره و بلندمدت مردم، اقتصاد و اجتماع به آنها وابسته است در سایه قرار گرفته و اتفاقا به محلی برای سهم‌خواهی برخی گروه‌ها و افراد مبدل‌شده است که نه به «تدبیر و امید» ایمان دارند و نه به آن رای داده‌اند.  یکی از طلایی‌ترین جملات رییس‌جمهور منتخب در مناظره‌های انتخاباتی بدون شک این جمله بود: «بنده فردی هستم که از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است، هیچ‌وقت پادگانی فکر نکرده‌ام، هیچ‌وقت پادگانی عمل نکرده‌ام، جزو افرادی هستم که حقوق خوانده‌ام، سرهنگ نیستم، حقوق می‌دانم، حواسمان باشد چگونه حرف می‌زنیم.» مردم همان‌گونه که نمی‌خواهند نظامی‌ها وارد سیاست شوند، نمی‌خواهند افرادی با سوابق امنیتی حوزه تخصصی خود را رها کرده و مدیریت و هدایت برخی وزارتخانه‌هایی که نیاز زندگی امروز را تامین می‌کنند، برعهده گیرند. 
همچنین همین مردم نمی‌خواهند فردی که سوابقش در حوزه اقتصاد است، سکان وزارتخانه‌ای اجتماعی را در دست بگیرد. مردم علاوه بر اینکه می‌خواهند هرکسی جای خود باشد می‌خواهند افرادی بر مسند وزارتخانه‌هایی چون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و... قرار گیرند که نه تنها نظامی و امنیتی نباشند که هم متخصص باشند و هم از نیروی جوانی برخوردار. نه به این معنا که وزیری 20، 30ساله انتخاب شود بلکه وزیری که از نظر سنی بین 40 تا حداکثر پنجاه و اندی سال باشد که هم تجربه اندوخته باشد و هم به دانش روز مجهز باشد تا در مدیریت این وزارتخانه‌ها که با زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی مردم گره خورده است موفق باشد. دکتر روحانی در پایان مناظره سوم خطاب به مردم گفتند «40سال است با شما سخن گفتم اما هیچگاه شما را فریب ندادم. در معادلات کثیف سیاسی و اقتصادی وارد نشدم.» این تمام سهم‌خواهی جوانان اصلاح طلب ازشماست!

م.ع.ح بازدید : 34 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

سه محقق Georgia Tech نحوه هک دستگاه‌های iOS‌ با استفاده از شارژر خرابکار را نمایش دادند.
سه هکر Georgia Tech نشان دادند که چگونه می‌توان آیفون‌ها و آی‌پدها را با استفاده از بدافزارهایی که از برنامه‌های معمولی تقلید می‌کنند در کمتر از 60 ثانیه و با استفاده از یک شارژر خرابکار هک کرد.

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 21 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

محمد رضا بیدخام معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطب گفت: در راستای انجام مصوبه 152 سازمان تنظیم و مقررات رادیویی کشور مخابرات استان البرز از این پس علاوه بر ارائه اینترنت پر سرعت نامحدود، نسبت به واگذاری اینترنت پرسرعت بصورت حجمی نیز اقدام می کند.

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 29 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این که چه نهادها و اشخاصی امکان استفاده از سرویس عدم نمایشگر شماره تلفن خود را دارند گفت: همزمان با ارایه سرویس نمایشگر برای تمامی مشترکان تلفن ثابت و سیار در کشور، آیین نامه‌ای در شورای معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت تشکیل شد و مقرر شد برای تعداد محدودی از افراد در نهادهای نظامی، امنیتی و انتظامی با درخواست بالاترین مقام آن دستگاه سرویس عدم نمایشگر ارایه شود.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 35 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

بانک جهانی(World Bank) توضیح داد که در این پروژه جدید 6.4 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا از این طریق سیستم‌های اینترنت موبایلی در لبنان را ارتقا دهد و به دنبال آن فرصت‌های شغلی جدید در این کشور ایجاد کند.

روزنامه Daily Star در این خصوص توضیح داد که طرح یاد شده  "پروژه اکوسیستم اینترنت موبایلی" نام دارد و هدف از اجرای آن تقویت نوآوری و کارآفرینی در سیستم اینترنت موبایلی لبنان محسوب می‌شود.

قرار است در این پروژه گسترده مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات حضور یابند و طرح یاد شده را به جلو هدایت کنند.

 

م.ع.ح بازدید : 42 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

علی فلاح حقیقی با اعلام این خبر در خصوص شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان به  عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم شرکت کننده در مزایده اپراتور دوم پستی، اظهارداست: با تأیید انجمن صنفی هر استان، یک شرکت استانی با سهامداری تمام دفاتر استان تشکیل شده و از محل سرمایه‌گذاری 31 شرکت استانی به نمایندگی 4 هزار و 200 دفتر، شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان (سهامی خاص) تشکیل شده است که هیأت مدیره آن به انتخاب مجمع عمومی شرکت از 7 استان کشور برگزیده شده‌اند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 43 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، چندی است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو، برای بالا بردن رتبه پورتال‌ و وب‌سایت مشتری‌های خود، از نام و اعتبار سایت‌های پربازدیدIT سوء استفاده می‌کنند که این موضوع با اعتراض شرکت‌‌های مختلف روبه‌رو شده است.

بهینه‌سازی موتورجستجو که تحت نام (SEO (Search Engine Optimization درمیان فعالان فضای مجازی شناخته می‌شود و اخیرا با استقبال نیز مواجه شده، فعالیتی است که براساس آن، رتبه پورتال‌ها و وب‌سایت‌های مختلف از طریق بهینه سازی ساختاری در موتورهای جستجو همچون گوگل و یاهو ارتقا می‌یابد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 29 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

داوود زارعیان اظهار داشت: از 15 مرداد ماه اجرای طرح‌همکدی (حذف کدهای درون استانی) در استان‌های باقی‌مانده در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار می‌گیرد.

معاون شرکت مخابرات ایران افزود: این طرح براساس مصوبه هیئت دولت اجرا می‌شود.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 51 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: خاطره گوشی‌های تاشو، هوشمند زنده می‌شود

شرکت سامسونگ در اقدامی جالب سری جدیدی از تلفن‌های همراه را به تولید میرساند که شامل دو نمایشگر مجزا می‌شود و از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی‌های قدیمی دارد که به صورت تاشو ساخته می‌شدند.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 40 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

فاوانیوز به نقل از شرکت مخابرات استان تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات جماران با پیش شمار‌ه‌های 2610 تا 2613، 2280 تا 2282، 2228، 2229 در محدوده خیابا‌ن‌های شهید سباری ( آجودانیه)، سوم و چهارم شرقی به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 33 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

برخلاف سایر مطالبی که اخیراً در رسانه‌های مختلف کشور منتشر می‌شود، قصد ندارم برای انتخاب وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به فرد خاص یا ویژگی برجسته‌ای اشاره کنم. وزیر آینده ارتباطات چه از بدنه با سابقه وزارت ارتباطات و یا شرکت مخابرات باشد، چه از مدیران موفق ICT بخش خصوصی و از مدیران موفق سایر حوزه‌ها و آشنا با مسائل ICT باشد، باید دارای یک نگرش ویژه به حوزه فرابخشی ICT باشد.

گرچه به نظر برخی کارشناسان، اجرای چنین نگرشی در عمل با چالش‌ها و موانع اجرایی مختلفی همراه است، اما به اعتقاد نگارنده داشتن روحیه‌ و نگرش فرابخشی به حوزه ICT حتی اگر در کوتاه مدت به شکست و یا تضعیف جایگاه کنونی وزارت ارتباطات منجر شود، در نهایت منشأ خیر و توفیق ملی در عرصه‌های مختلف ICT خواهد شد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 31 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: اتحادیه لوازم صوتی تصویری و تلفن‌همراه در حال رایزنی با وزارت آموزش و پرورش برای ارائه موبایل کودک است.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


م.ع.ح بازدید : 34 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)
هکرها قادر به هک کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ هستند تا به کمک دوربین آن به تماشای شما بنشینند

این روزها جاسوسی از طریق وبکم و میکروفون، راهی است که حتی سازمان FBI هم از آن چشم پوشی نمی‌کند. تلفن همراه، لپ تاپ یا حتی تلویزیون هوشمند، هر یک می‌توانند پنجره‌ای باشند به زندگی و حریم خصوصی شما. در تازه ترین تحقیقات موسسه iSEC، ثابت شده که توسط فرآیندی نه چندان پیچیده، می‌توان به راحتی از طریق وبکم تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به جاسوسی کاربران پرداخته یا به واسطه هک نرم افزارهای نصب شده بر روی آن، اطلاعات کاربران را به سرقت برد. درست مانند شیشه‌ای که از یک طرف شفاف ولی از طرف دیگر آینه باشد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

 

م.ع.ح بازدید : 45 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر به خاطر داشته باشید، در خردادماه بود که کمیسیون ITC ایالات متحده پیرو شکایت سامسونگ در خصوص نقض پتنتهای ارتباطی، رای بر ممنوعیت ورود مجموعه ای از محصولات اپل (آیفون 3G و 3GS و 4 - آیپد 3G و آیپد 2 3G) به خاک آمریکا داد و قرار بود این ممنوعیت از امروز اجرایی شود. البته در این میان گروهی از غول های تکنولوژی آمریکا با اپل همصدا شده و خواستار توقف اجرای این حکم شده بودند. 

اما اپل آنقدر خوش شانس بود که گرفتار چنین محرومیتی از بازار کشور خود نشود و روز گذشته رئیس جمهور اوباما و دفتر وی به طور رسمی این حکم را وتو کردند. در نامه ای خطاب به ویلیامسون، رئیس کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا (ITC) آمده است که:
 باید توجه داشت این تصمیم ممنوعیت ورود «بر شرایط رقابتی در اقتصاد ایالات متحده تاثیر خواهد گذارد و مصرف کنندگان آمریکایی هم از آن تاثیر خواهند پذیرفت.» لذا لازم است شما در این پرونده که با تمرکز بر پتنت 7,706,348 برای رمزگذاری ارتباطات موبایل و شکایت سامسونگ در خصوص تخلف ابزارهای فوق الذکر از آنها صادر شده، رای تان را پس بگیرید.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 40 دوشنبه 31 تیر 1392 نظرات (0)

ارتش آزادیبخش خلق چین، سازمان نیروهای مسلح این کشور، به تازگی بازی رایانه‌ای جدیدی در اینترنت منتشر کرده که در آن به جزایر مورد مناقشه چین با ژاپن پرداخته شده است. 


به گزارش ایتنا به نقل از سایت مصری صدی البلد، در این بازی یک فروند ناو هواپیمابر چینی، طی یک عملیات تخیلی باید در جزایر دیائویو (Diaoyu) نیرو پیاده کند.

 

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 39 یکشنبه 30 تیر 1392 نظرات (0)

دادگاهی در آمریکا مایکروسافت را ملزم کرده است نام پایگاه خدمات پردازش ابری خود را که در حال حاضر «اسکای درایو» نامیده شده است، تغییر دهد. 


به گزارش فانیوز از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت theinquirer، دادگاهی در آمریکا طی حکمی شرکت مایکروسافت را ملزم کرده است نام پایگاه پردازش ابری اسکای درایو خود را تغییر دهد. 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 24 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

 

سیستم‌عامل اینترنتی Chromebooks گوگل، اولویت جدید کسب‌وکارها

قیمت ارزان، قابلیت‌های فراوان همکاری‌های سازمانی، مدیریت‌پذیری آسان و قابل حمل بودن Chromebooks گوگل باعث شده است سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که تاکنون به این سیستم‌عامل اینترنتی توجه نکرده‌اند به آن توجه بیشتری کنند. 

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



 

م.ع.ح بازدید : 37 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : ایسوس و گوگل هفته گذشته نسخه جدید تبلت Nexus 7 را با صفحه‌نمایش Full HD و شارژر داخلی بی‌سیم معرفی کردند. بعد از موفقیت گوگل و ایسوس در فروش نسل اول Nexus 7 در سال 2012 حالا این همکاری در سال جاری با عرضه تبلت جدید با همان نام ادامه دارد.

جانی شی، مدیرعامل شرکت ایسوس با بیان اینکه Nexus 7 جدید مبتنی بر آخرین فناوری‌های موبایل و جدیدترین شاخص‌های بازار تبلت ساخته شده گفت: «از ادامه همکاری با گوگل برای ساخت نسخه جدید Nexus 7 بسیار خوشحالیم.» سوندار پیچای، معاون ارشد آندروئید، کروم و نرم‌افزار شرکت گوگل نیز با بیان اینکه Nexus 7 جدید در حال حاضر نازک‌ترین، سبک‌ترین تبلت 7 اینچی جهان است گفت: «این تبلت از لحاظ قدرت پردازش و کیفیت گرافیک بسیار قوی و همچنین از نظر صفحه‌نمایش نیز این تبلت بالاترین وضوح و کیفیت را در کلاس 7 اینچی‌ها دارد.»

 

بقيه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 46 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Kantar Worldpanel، اندروید در پنج بازار برتر اروپایی محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی محسوب می‌شود و این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیش از ۷۰ درصد این بازارها در دستان اندروید است.


به گزارش فاوانیوز ، بریتانیا، آلمان، فرانسه،‌ ایتالیا و اسپانیا تنها کشورهایی نبودند که سیستم‌عامل اندروید در آن محبوبیت فراوان داشت و در دیگر کشورهای اروپایی هم سیستم‌عامل موبایلی گوگل به همین صورت موفق بود.

در کشورهای اسپانیا و آلمان سیستم‌عامل اندروید بیش از دیگر کشورهای اروپایی محبوبیت کسب کرد.
این طور که آمارها نشان می‌دهد ۹۲.۵ درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی موجود در کشور اسپانیا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید فعالیت می‌کنند که این رقم برای کشور آلمان ۷۶.۷ درصد گزارش شده است.

 

بقيه در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 3

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 249
  • بازدید کلی : 5,942