loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 59 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز :مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود در26 شهریور 91، ایران را از نظر درصد مشترکان تلفن همراه در بین ۱۴۴ کشور دنیا در رتبه ۱۱۲ قرار داده است.
 
در این گزارش کشورهای مختلف جهان براساس تعداد مشترکان تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر رده‌بندی شده‌اند. براین اساس اعلام شده که از هر ۱۰۰ ایرانی ۷۴٫۹ نفر جزو مشترکان تلفن همراه محسوب می‌شوند.
 
اما بنا به گفته مسوولان مخابراتی در فروردین 92، درآمد شرکت مخابرات ایران در سال گذشته، 10 هزار میلیارد تومان برآورد شد که 7 هزار میلیارد تومان از این درآمد مربوط به تلفن همراه و مابقی از تلفن ثابت بوده و مقرر است که در سال 92، این درآمد با 20 درصد افزایش به 12 هزار میلیارد تومان برسد.
 
بر اساس اظهارات قائم مقام و معاون هماهنگی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بهمن 91؛ مخابرات در سال‎های گذشته حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است.
 
کاظم ابراهیمی در رابطه با وابستگی مخابرات در پنج دهه‎ی گذشته به عنوان یک شرکت دولتی گفته است: مخابرات هزینه‌های خود را از خزانه‎ی دولت را پرداخت می‎کرد، ولی در حال حاضر شرکت مخابرات ایران ضمن تأمین هزینه‎ها، سهم دولت را نیز پرداخت می‎کند.
 
بر اساس صورتهای مالی منتشر شده در پایگاه اینترنتی این شرکت در تاریخ 30 اسفند 91 درآمد حاصل از فروش و خدمات این شرکت 6 هزار و 89 میلیارد و 500 میلیون تومان و مالیات عنوان شده برای پرداخت دولت 443 میلیارد و 873 میلیون و 200 هزار تومان اظهار شده است و سود هر سهم در مجمع عمومی شرکت همراه اول 902 تومان تعیین شد.
 
اما مدیرعامل اپراتور همراه اول اردیبهشت ماه امسال با اشاره به دستاوردهای مالی این شرکت در سال ۹۱ اظهار کرد: در مقایسه با سال ۹۰ EPS ۲۴درصد، درآمد عملیاتی ۲۰ درصد، تعداد مشترکین اعتباری ۱۷درصد و تعداد مشترکین دائمی ۵/۱ درصد رشد داشته است.
 
وحید صدوقی با اشاره به مبالغ پرداختی همراه اول به دولت اظهار داشت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال برآورد پرداختی به دولت بوده است.
 
صدوقی ایجاد شرکت های "نقش اول کیفیت" و "توسعه سرمایه گذاری نوردنا" را از اقدامات مثبت همراه اول دانست و گفت: شرکت نوردنا بیش از ۵۲۸ ملیارد ریال سود خالص داشته که سرمایه آن ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.
 
مدیرعامل ایرانسل هم در آبان ماه سال 91، کل درآمد دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آغاز به کار این اپراتور تاکنون را 8 هزار میلیارد و صد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ 5 هزار و 600 میلیارد تومان به خزانه دولت پرداخت شده است.
 
مرتضی براری، قائم مقام وزیر ارتباطات نیز در رابطه با گردش مالی مخابرات ایران در حوزه در سال گذشته گفت: مخابرات ‌بیش از 10 هزار میلیارد تومان در حوزه ICT ، گردش مالی داشته که این رقم در ایرانسل حدود چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

م.ع.ح بازدید : 27 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : برای اکثر افراد هنگام خرید گوشی هوشمند این سوال بوجود آمده که چه گوشی بهتر از همه است؟ اگر بحث قیمت را کنار بگذاریم، به ۱۰ گوشی پرطرفدار سال ۲۰۱۳ خواهیم رسید. 


به گزارش ایتنا از ایسنا  ممکن است برخی از این گوشی‌ها به علت پشتیبانی ضعیف نرم‌افزاری در ایران چندان مناسب برای انتخاب نباشند. 

اچ تی سی وان 
بر اساس گزارش‌ها در جایگاه اول HTC ONE قرار گرفته است که طراحی زیبا، دوربینی مناسب و سخت‌افزاری قدرتمند دارد. همچنین صدای این گوشی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. 

آیفون ۵ 
مقام دوم متعلق به IPhone۵ است که جدیدترین محصول شرکت اپل است؛ نرم‌افزاری خاص و امکانات جانبی این گوشی یکی از دلایل اختصاص دادن جایگاه دوم به آن است. 
گلکسی اس ۴ 
اما در رتبه سوم این رده‌بندی گلکسی اس ۴ شرکت سامسونگ به چشم می خورد؛ کیفیت بالای صفحه نمایش و سخت افزار بسیار قدرتمند از ویژگی‌های بارز این محصول شرکت سامسونگ است. 

گلکسی نوت ۲ 
سایت PCworld مقام چهارم را به سامسونگ گلکسی نوت ll اختصاص داده است. این گوشی که صفحه نمایش آن بسیار بزرگ است مجهز به یک قلم با تکنولوژی بالا است که کار کاربر راحت‌تر می کند. 

موتورولا 
رتبه پنجم متعلق به به Motorola Droid Razer HP است که اگرچه در ایران پشتیبانی چندان جالبی ندارد اما در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد؛ طراحی این گوشی از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود. 

اچ تی سی دروید 
در جایگاه ششم HTC Droid DNA قرار گرفته است که هم صفحه نمایش با کیفیتی دارد و هم پردازنده‌ی چهار هسته‌یی آن از قدرت مطلوبی برخوردار است؛ البته نباید عمر کم باطری این گوشی را فراموش کنیم. 

نوکیا 
مقام هفتم به Nokia Lumia۲۲ اختصاص داده شده که اگرچه سیستم عامل آن ویندوزی است که در ایران پشتیبانی نمی‌شود اما طراحی آن زیبا است و مجهز به ویندوز فون ۸ است. 

رتبه هشتم متعلق به گوشی هوشمند گوگل است که ساخت شرکت LG است؛ پردازنده قدرتمند دارد و ورژن نرم افزاری آن هم آخرین ورژن آندروید است. 

اچ تی سی ویندوز 
در جایگاه نهم یکی دیگر از مدل‌های شرکت HTC یعنی Windows Phone ۸X به چشم می‌خورد که مجهز به ویندوز هشت موبایل است. 

اما در آخر لیست بهترین‌ها گلکسی اس ۳ قرار گرفته که اگر چه از بعضی مدل‌ها پیرتر است اما امکانات جانبی و سخت‌افزاری مناسبی دارد و هنوز هم قلب بسیاری را ربوده است.

م.ع.ح بازدید : 44 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

مبلغ موجودی و اعتبار کارت شارژهای تلفن همراه 3 اپراتور فعال کشور با اعمال نرخ های جدید مالیات بر ارزش افزوده در سال 92 نسبت به سال گذشته تغییر و کاهش یافت.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، مبلغ موجودی و اعتبار کارت شارژهای تلفن همراه 3 اپراتور فعال کشور با اعمال نرخ های جدید مالیات بر ارزش افزوده در سال 92 نسبت به سال گذشته تغییر و کاهش یافت.
افزایش سالانه نرخ مالیات فروش و عوارض ارزش افزوده براساس قانون بر نرخ کارتهای شارژ تلفن همراه اپراتورهای اول، ایرانسل و تالیا و رایتل بی تاثیر نبوده و باعث شده مبلغ موجودی اعتبار این کارتهای شارژ نسبت به سال 91 کاهش یابد.
هم اکنون با احتساب 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده، اعتبار مکالمه کارت شارژهای سیم کارتهای اعتباری اپراتورهای تلفن همراه با نرخ های جدید محاسبه می‌شود.
این درحالی است که سال گذشته از میزان مبلغ خریداری شده کارت شارژ حدود 5 درصد مالیات کسر می شد که امسال این رقم به 6 درصد رسیده است.

م.ع.ح بازدید : 44 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز به نقل از فوربز، اگر شما هم یکی از کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون هستید و هنوز سراغ مدل آیفون 5 نرفته‌اید، به زودی مدل جدیدتر این محصول با نام آیفون 5S وارد بازار می‌شود تا آن را برای خود خریداری کنید.
 
  سیستم‌عامل iOS 7 که اپل آن را چندی پیش معرفی کرد روی گوشی آیفون 4 هم اجرا می‌شود که البته همه قابلیت‌های آن در این محصول قابل اجرا نیست. اما خبر خوب این است که از هم‌اکنون تنها 12 هفته باقی مانده است تا این سیستم‌عامل را در گوشی هوشمند جدید اپل در اختیار بگیرید.
 
این طور که از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است شرکت اپل در تاریخ 20 سپتامبر طی همایشی گوشی هوشمند جدید خود را معرفی می‌‌کند. "دِیو اسمیت"(Dave Smith) از مسؤولان روزنامه International Business Times تاریخ یاد شده را تایید کرده است.
 
به گفته او، زمان عرضه گوشی هوشمند جدید اپل را می‌توان از روی زمان عرضه نسخه قبلی سیستم‌عامل این شرکت موسوم به iOS 6 پیش‌بینی کرد. زمانی که اپل این محصول را به صورت رسمی معرفی کرده بود، 100 روز بعد گوشی هوشمند جدید خود را به دست کاربران رساند. بر این اساس، اگر از زمان معرفی iOS 7 صد روز محاسبه کنیم، گوشی هوشمند جدید اپل در تاریخ 20 سپتامبر به صورت رسمی از جانب این شرکت معرفی می‌شود.

م.ع.ح بازدید : 52 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز :مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ارائه خدمات نسل سوم مانند برقراری تماس تصویری برای اپراتورهای دیگر در دستور کار این شورا قرار گرفته است .
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: متاسفانه مشکلات متعددی را مشاهده کردیم از جمله اینکه سال گذشته دوره انحصار این خدمات در کشور مجدداً تمدید شد.
وی ادامه داد: این در حالی است که این اپراتور در اجرای تعهدات خود تاخیر داشته و به جای آنکه به خاطر محروم شدن مردم از دریافت یکسری خدمات در کشور، برای این اپراتور جریمه‌ اعمال شود، دوره انحصار آن تمدید شد.
اخوان بهابادی ادامه داد: این موضوع این یکی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته و بررسی می شود و احتمال اینکه اپراتورهای دیگر نیز مجاز به ارائه خدمات با استفاده از این فناوری شوند وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم .
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: نکته دیگر این است که بعد از شروع ابتدائی خدمات تماس تصویری در کشور دغدغه‌ها و ملاحظاتی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در این رابطه اکثر افرادی که با آنها صحبت کردیم نسبت به اصل فناوری و تکنولوژی اعتراضی نداشتند، بلکه به نحوه بکارگیری آن و اینکه پیوست فرهنگی وجود ندارد که بر اساس چه ضوابطی قرار است فعالیت صورت گیرد، معترض بودند.
اخوان بهابادی ادامه داد: از این رو با اپراتور مذاکره کردیم و از آنها خواسته شد که این دغدغه فرهنگی را رفع کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم چند ماه تعامل با این اپراتور به نتیجه مطلوب نرسیدیم و مصوب شد که خدمات تماس تصویری این اپراتور موقتا قطع شود تا پیوست فرهنگی تدوین و تصویب و در نهایت بلافاصله بعد از تصویب پیوست فرهنگی مجددا خدمات تماس تصویری ادامه پیدا می کند .

م.ع.ح بازدید : 46 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز  به نقل از ای سی تی پرس، رییس جمهور منتخب ایران در سال 92 در گفت وگویی دوستانه به سوالاتی در خصوص فیلترینگ، فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی ، موبایل و ماهواره با اعلام نظرات شخصی پاسخ گفت.
• جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ، شما فضای مجازی و اینترنت را تهدید می‌دانید؟ شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک چطور؟ چه نظری در مورد فیلترینگ گسترده اینترنت دارید؟ 
فضاهای مجازی ابزارند، و هر ابزاری می‌تواند تهدید یا فرصت باشد.
داروها برای درمان بیماری ساخته می‌شوند ولی می‌شود با آنها خودکشی هم کرد. این ابزارهای در ضمن ناگزیر هم هستند. 
من یادم می‌آید که حتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم شبکه‌هایی مثل فیس‌بوک را پدیده‌های مبارکی خوانده بودند. واقعا هم همین‌ گونه است. در همه تاریخ، به نظر من از ابزارها بیشتر استفاده مثبت شده تا استفاده منفی.
شما نگاه کنید ببینید از انرژی هسته‌ای فقط دو بار برای کشتار گسترده استفاده شده است، ولی امروز بیش از ۴۰۰ نیروگاه هسته‌ای در جهان برق تولید می‌کنند، و انرژی هسته‌ای در کشاورزی، صنعت و... کاربرد دارد. مگر جهان با انفجار بمب اتمی، کل انرژی هسته‌ای را کنار گذاشت؟ نه.

در ضمن در نظر داشته باشید که خیلی از اقدامات علیه آزادی فضای مجازی که توسط افراد و نهادهای خاص صورت می‌گیرد، مقاصد خیرخواهانه ندارد. یعنی خیلی هم دلشان به حال اخلاق عمومی یا تهدیدهای این فضاها علیه جوانان نسوخته است. مقاصد سیاسی دارد. از آزادی موجود در این فضاها می‌ترسند، دنبال محدود کردن اخبار هستند، و این محدود کردن‌ها هم جواب نمی‌دهد. 
کاش طرفداران فیلتر کردن توضیح می‌دادند که در محدود کردن دسترسی مردم به کدام خبر موفق بوده‌اند؟ کدام خبر مهمی در چند سال اخیر وجود داشته که فیلترینگ باعث عدم دسترسی مردم به آن شده است؟ 
این اقدامات حتی مانع دسترسی به سایت‌های غیراخلاقی هم نشده است. فیلترینگ گسترده جز این‌که دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و دولت را بیشتر می‌کند و به اقتصاد ما ضربه می‌زند، خاصیت دیگری ندارد و مانع توسعه کاربری‌های مثبت اینترنت در ایران می‌شود.

• آقای روحانی شما چقدر ماهواره نگاه می‌کنید؟ کدام کانال‌ها را؟ نیامده‌اند دیش و رسیور شما را جمع کنند؟ لطفا بگویید چرا جوان‌ها با تلویزیون جمهوری اسلامی قهرند؟ چه باید کرد؟ 
مقامات سیاسی و بالاخص آنها که در حوزه تصمیم‌گیری‌های استراتژیک هستند، به ماهواره‌ها دسترسی دارند. حتی آنها که کمتر فرصت می‌کنند شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا کنند، در گزارش‌های نهادهای مسئول از محتوای برنامه‌های این شبکه‌ها مطلع می‌شوند. 
من به این شبکه‌ها دسترسی دارم و به دلیل سمت من در مرکز تحقیقات استراتژیک، ضروری است به آنها دسترسی داشته باشم. کسی هم تاکنون نیامده است دیش و رسیور ما را جمع کند، و طبق قانون مجوزهایی برای افراد از سوی مقامات مسئول صادر می‌شود.

اما من به‌طور کلی مخالفت با شیوه‌های خشن برخورد با استفاده‌کنندگان از ماهواره را اعلام کرده‌ام و معتقدم در عصر انقلاب دیجیتال، نمی‌توان در قرنطینه زندگی و حکومت کرد.

بخش زیادی از جوانان ما با صدا و سیما قهر کرده‌اند، چون صداقت، اخلاق و عدالت را آن‌چنان که شایسته است در آن ندیده‌اند. 
هر رسانه‌ای باید به نیاز مردم پاسخ دهد، و یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم، نیاز به خبر و اطلاعات شفاف درباره مهم‌ترین موضوعات است.
وقتی سهم اخبار خارجی بیشتر از اخبار داخلی است، وقتی تولد یک خرس پاندا در فلان باغ وحش چین پوشش داده می‌شود اما از اعتراض کارگران به شش ماه پرداخت نشدن حقوقشان خبری در تلویزیون ما گفته نمی‌شود، وقتی تمام اسطوره‌های فرهنگ و هنر که اندکی صدای منتقد دارند در تلویزیون ما سهمی ندارند، و وقتی چهره‌های سیاسی بزرگ مثل آقایان هاشمی و خاتمی، و گروه‌های سیاسی منتقد از تلویزیون حذف می‌شوند، راه‌حل، تضمین آزادی بیان است. اگر روزی تلویزیون ما پوشش خبری‌اش بیشتر از پوشش خبری شبکه‌های خارجی نظیر بی‌بی‌سی شد، مردم با تلویزیون آشتی می‌کنند.

• رابطه‌تان با موبایل چگونه است؟ اهل اس‌ام‌اس هم هستید؟ چقدر از طنزها و شوخی‌های پیامکی خبر دارید یا برای شما از آنها می‌گویند؟ 
تلفن همراه دارم، ولی اهل زیاد صحبت کردن نیستم. 
روحیه آدم‌هایی که در دستگاه‌های سیاست خارجی، دیپلماتیک، یا امنیت داخلی کار می‌کنند، این‌گونه است. در این مشاغل باید مواظب سخنان خود باشید. هر کلمه معنای خاصی دارد و می‌تواند هزینه‌ها و منافعی برای کشور داشته باشد. به تدریج عادت می‌کنید که زیاد حرف نزنید.

در جلسات همیشه کسانی هستند که از پیامک‌های بامزه سخن بگویند و این‌گونه مطالب را به دیگران هم منتقل کنند. بالاخره مدیران و سیاستمداران هم از شوخی‌ها و لذت‌های شهروندان برخوردارند.

در این ایام تبلیغات انتخاباتی از پیامک‌هایی که برای همه کاندیداها ساخته می‌شود و من را هم دربرمی‌گیرد بی‌بهره نمانده‌ام. جالب‌اند، واقعا ذوق مردم در این عرصه بی‌نظیر است. 
دوستان می‌گفتند هنوز مناظره اول به پایان نرسیده بود که سیل لطیفه‌ها درباره آن آغاز شد و برخی انصافا هنرمندانه بودند. 
البته خوب است یادآور شوم که از نظر من اینها نوعی اعتراض کردن کاملا مسالمت‌آمیز و مدنی هستند و بخشی از ظرفیت‌های ارتباطی جامعه جدید است. 
برخی وقت‌ها هم از آن سوءاستفاده می‌کنند، ولی در کل مثبت است. 
شایان ذکر است: این گفت‌وشنود، پیش از انجام انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران انجام شده است.

 

م.ع.ح بازدید : 42 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز به گزارش ایسنا : رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از ثبات و روند رو به کاهش قیمت‌ها در بازار خبر داد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، ابراهیم درستی اظهار کرد: تا کنون هر وقت که بازار ارز روی ثبات را به خود می‌دید، بازار لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از آن تبعیت می‌کرد و در حال حاضر که قیمت دلار به یک ثبات رسیده است، بازار نیز از آن پیروی کرده و محصولات این بازار پنج تا ۲۰ درصد نسبت به نوع محصول کاهش قیمت داشته است. 

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز به وارد‌کنندگان و عرضه‌کنندگان توصیه کرد؛ که کالاهای خود را نگه نداشته و آنها را هرچه زودتر در بازار پخش کنند، زیرا روند بازار به صورتی نیست که دوباره شاهد افزایش قیمت باشیم. 

رییس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه بیان کرد: توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگان با کاهش قیمت محصولات با عناوین مختلف مقابله نکنند. همان‌گونه که در زمان افزایش نرخ دلار قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهیم حالا که قیمت ارز کاهشی است قیمت کالاهای خود را نیز باید کاهش دهیم. 

درستی با اشاره به این‌که اصناف به توافق دوجانبه پایبند هستند، گفت: سازمان امور مالیاتی با بیش از ۲۰ سال توافق با اصناف ادعا می‌کند این توافقات در چند سال گذشته اشتباهی بیش نبوده است. 

وی در پایان گفت: سازمان امور مالیاتی با تصمیم‌گیری‌های شخصی پایان دولت دهم را تلخ نکند.

م.ع.ح بازدید : 46 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)


فاوانیوز به گزارش ایتنا از مهر، انگلبرت، ماوس را در دهه ۱۹۶۰ ابداع کرد که در واقع دو چرخ فلزی بود که توسط یک پوسته چوبی پوشانده شده بود. وی مدتها پیش از آنکه ماوس رایانه همه گیر شود آن را ثبت اختراع کرده بود. 

وی همچنین بر روی ایمیل های شخصی اولیه، تله کنفرانس های ویدیویی و پردازش لغات در موسسه تحقیقات استنفورد نیز کار کرده بود. 

کریستینا دختر انگلبرت خبر درگذشت پدرش را از طریق یک ایمیل به موزه تاریخ رایانه در مونتین وویو در کالیفرنیا خبر داده است. در ایمیل او آمده است پدرش که دچار بیماری بوده است سه شنبه شب در خواب در گذشته است. 

انگلبرت در سی ام ژانویه ۱۹۲۵ در پورتلند اورگان آمریکا متولد شد. 

وی از پیشگامان علوم رایانه و اینترنت بود. او به دلیل کارهای خود در رابطه با چالش‌های تعامل انسان و رایانه شناخته شده‌ است؛ که نتیجه آن علاوه بر اختراع ماوس، توسعه ابرمتن، شبکه‌های رایانه‌ای و پیش‌سازهای واسط گرافیکی کاربر بوده‌ است. او طرفدار و متعهد به توسعه و استفاده از رایانه و شبکه رایانه‌ای برای کمک به مقابله با مشکلات فزاینده و پیچیده جهان به طور فوری بود. 

بر اساس این گزارش وی نتوانست از ساخت ماوس رایانه پولی به جیب بزند چرا که حق اختراعش در سال ۱۹۸۷ و پیش از آنکه ماوس کاربرد عمومی و همه گیر بیابد، منقضی شد. 

م.ع.ح بازدید : 35 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز به گزارش فارس ییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اعلام آخرین فهرست واردکنندگان قانونی تلفن همراه به کشور گفت: واردات 12 شرکت در بازار موبایل رسمی است و در سال 92 دو تغییر در جمع واردکنندگان این کالا ایجاد شده است.

طرح جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق باید از آبان ماه سال 90 اجرا می‌شد که به دلیل مخالفت‌های واردکنندگان و پخش کنندگان عمده این کالا به تعویق افتاده بود.

اما این طرح از اول بهمن ماه 91 با جدیت اجرا شد و از آن زمان تاکنون گوشی‌های موجود در بازار که فاقد شبنم باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و از سطح بازار جمع‌آوری می‌شوند.

در سال 91، تعداد 12 واردکننده و نماینده رسمی در کشور به واردات قانونی گوشی تلفن همراه مشغول بودند. اکنون و در سال 92 تغییری در جمع این واردکنندگان به وجود آمده و خارج از این شرکت‌ها، هر نوع واردات گوشی از سوی هر شرکت دیگر، غیر مجاز است.

بر این اساس شرکت پرشین سلوکام به واردکنندگان قانونی برند اچ تی سی تایوان اضافه و شرکت هماهنگ از جمع واردکنندگان قانونی گوشی‌های ال جی کره خارج شده است.

مهدی عبقری رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اعلام آخرین فهرست واردکنندگان قانونی گوشی تلفن همراه در کشور، اظهار داشت: برخی از نمایندگان رسمی گوشی تلفن همراه عنوان می‌کنند که به دلیل نوسانات ارزی از ادامه فعالیت باز مانده‌اند و از بازار تلفن همراه خارج شده‌اند؛ اما این اظهارات درست نیست.

عبقری ادامه داد: زیرا همچنان شاهد ادامه فعالیت فعالان قانونی این بازار و حتی اضافه شدن نمایندگان جدید هستیم.

وی گفت: هم اکنون 12 شرکت و نماینده رسمی در کشور مشغول به واردات قانونی گوشی تلفن همراه در سطح بازار تلفن همراه کشور هستند

م.ع.ح بازدید : 35 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز: صبح روز پنج‌شنبه 13تیرماه یعنی فردای شبی که رییس‌جمهور آخرین گزارش از میزان پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف صنعت، مسکن، مخابرات و ...
را به‌صورت زنده از شبکه یک تشریح کرد برای ثبت‌نام و دریافت یک خط تلفن ثابت در یکی از مناطق تهران راهی اداره مخابرات منطقه شدم و با اعتماد به گفته‌های رییس‌جمهور - که در بخشی از صحبت‌هایش هنگام روایت آمارهای اقتصادی از بخش‌های مختلف وقتی به حوزه مخابرات رسید گفت «در این بخش، در 8 سال دولت ما، انقلابی به پا شد»- خیالم راحت شد که اداره مربوطه ظرف حداکثر 10دقیقه این نوع خدمت –واگذاری شماره تلفن برای واحدمسکونی- را می‌تواند بدون دردسر و بالا و پایین رفتن در طبقات مختلف به بنده ارائه کند.
اما اتفاقی که در جریان یک ثبت‌نام ساده برای خرید یک خط تلفن‌ثابت در این روز برای من افتاد نشان داد به رغم سخنان رییس‌جمهور در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش درباره توسعه «دولت‌الکترونیک» و حتی انقلاب صورت گرفته در حوزه مخابرات و ارتباطات، مسوولان این دو حوزه هنوز از ارائه یک خدمت فوق‌العاده ساده و پیش‌پاافتاده به مردم غافل هستند.
روز پنج‌شنبه هنگام مراجعه به اداره مخابرات برای ثبت‌نام تلفن ثابت، کدپستی 10رقمی واحدمسکونی‌ام را مطالبه کرد و بعد از آنکه بنده نسبت به چگونگی دریافت کدپستی و محل یا مرجع ارائه کد پرسش کردم، اپراتور مربوطه گفت که باید به اداره پست منطقه مجاور مراجعه کنم از آنها کدپستی دریافت کنم و دوباره برگردم اداره مخابرات و از نو در صف ثبت‌نام حاضر شوم!
سوالی که این وسط پیش‌می‌آید این است: مگر ادارات پست و مخابرات زیرمجموعه یک وزارتخانه نیستند و مگر در دوران به اصطلاح پیشرفت فضای مجازی و پیشخوان‌های اینترنتی و دولت الکترونیک، بین ادارات خدمات‌دهنده وابسته به یک نهاد، سامانه مشترک وجود ندارد؟
آیا ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به کدپستی همه املاک شهر تهران از قدیمی‌سازها گرفته تا نوسازها در یک سامانه تحت اختیار اداراتی که برای سرویس‌دهی به ارباب‌رجوع نیاز به کدپستی دارند، کار پیچیده‌ و نشدنی است که غفلت از آن هزینه‌هایی از بابت اتلاف زمان، سفرهای زاید درون‌شهری و... را هم به دولت و هم به مردم تحمیل می‌کند؟

منبع :دنیای اقتصاد 

تعداد صفحات : 9

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 280
  • بازدید کلی : 5,973