loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 73 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

محمد سلیمانی با تاکید براینکه گرانی قیمت اینترنت در ایران باید بررسی شود و کار کارشناسانه روی آن صورت گیرد، اظهار داشت: براساس محاسبات صورت گرفته 20 درصد قیمت اینترنتی که به دست کاربر می رسد مربوط به قیمت پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت وارد کشور می‌کند و 80 درصد آن مربوط به هزینه های دیگری است که به کاربر نهایی تحمیل می‌شود؛ با این وجود حتی اگر هزینه اینترنت جهانی را صفر محاسبه کنیم بازهم قیمت اینترنتی که کاربر نهایی باید بپردازد 20 درصد ارزان تر می‌شود.

وی با بیان اینکه اینترنت در ایران گران است و نرخ های فعلی این ابزار ارتباطی در سبد دهک های 6 و 7 خانوار ایرانی نیز نمی گنجد، ادامه داد: یک خط اینترنت پرسرعت 128 کیلوبیتی هم اکنون حدود 12 هزار تومان محاسبه می‌شود و خانوار ایرانی توانایی پرداخت ماهانه این رقم را ندارند؛ براین اساس باید راهکاری برای پایین آوردن قیمت اینترنت پرسرعت به کار گرفته شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 40 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

این روزها سایت‌ها و روزنامه‌ها هر‌یک خبر از ترکیب کابینه دکتر حسن روحانی می‌دهند و در این میان برخی روزنامه‌های اصولگرا که در تلاشی شبانه‌روزی در جهت مصادره آرای رییس‌جمهور منتخب هستند، کاسه داغ‌تر از آش شده و گزینه پیشنهاد «ارایه» می‌دهند و خودشان هم «رد» می‌کنند.  هرچند هربار با انتشار برخی گزینه‌های احتمالی، دفتر رییس‌جمهور منتخب این اخبار را تکذیب می‌کند اما با وجود تمام این تکذیب‌ها، بی‌فایده نیست که چند نکته‌ای را حضور رییس‌جمهور منتخب جهت یادآوری متذکر شوم.  این روزها به نظر می‌رسد تنها چند وزارتخانه معدود در کانون توجهات قرار گرفته و بسیاری از وزارتخانه‌های کلیدی که زندگی روزمره و بلندمدت مردم، اقتصاد و اجتماع به آنها وابسته است در سایه قرار گرفته و اتفاقا به محلی برای سهم‌خواهی برخی گروه‌ها و افراد مبدل‌شده است که نه به «تدبیر و امید» ایمان دارند و نه به آن رای داده‌اند.  یکی از طلایی‌ترین جملات رییس‌جمهور منتخب در مناظره‌های انتخاباتی بدون شک این جمله بود: «بنده فردی هستم که از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است، هیچ‌وقت پادگانی فکر نکرده‌ام، هیچ‌وقت پادگانی عمل نکرده‌ام، جزو افرادی هستم که حقوق خوانده‌ام، سرهنگ نیستم، حقوق می‌دانم، حواسمان باشد چگونه حرف می‌زنیم.» مردم همان‌گونه که نمی‌خواهند نظامی‌ها وارد سیاست شوند، نمی‌خواهند افرادی با سوابق امنیتی حوزه تخصصی خود را رها کرده و مدیریت و هدایت برخی وزارتخانه‌هایی که نیاز زندگی امروز را تامین می‌کنند، برعهده گیرند. 
همچنین همین مردم نمی‌خواهند فردی که سوابقش در حوزه اقتصاد است، سکان وزارتخانه‌ای اجتماعی را در دست بگیرد. مردم علاوه بر اینکه می‌خواهند هرکسی جای خود باشد می‌خواهند افرادی بر مسند وزارتخانه‌هایی چون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و... قرار گیرند که نه تنها نظامی و امنیتی نباشند که هم متخصص باشند و هم از نیروی جوانی برخوردار. نه به این معنا که وزیری 20، 30ساله انتخاب شود بلکه وزیری که از نظر سنی بین 40 تا حداکثر پنجاه و اندی سال باشد که هم تجربه اندوخته باشد و هم به دانش روز مجهز باشد تا در مدیریت این وزارتخانه‌ها که با زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی مردم گره خورده است موفق باشد. دکتر روحانی در پایان مناظره سوم خطاب به مردم گفتند «40سال است با شما سخن گفتم اما هیچگاه شما را فریب ندادم. در معادلات کثیف سیاسی و اقتصادی وارد نشدم.» این تمام سهم‌خواهی جوانان اصلاح طلب ازشماست!

م.ع.ح بازدید : 34 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

سه محقق Georgia Tech نحوه هک دستگاه‌های iOS‌ با استفاده از شارژر خرابکار را نمایش دادند.
سه هکر Georgia Tech نشان دادند که چگونه می‌توان آیفون‌ها و آی‌پدها را با استفاده از بدافزارهایی که از برنامه‌های معمولی تقلید می‌کنند در کمتر از 60 ثانیه و با استفاده از یک شارژر خرابکار هک کرد.

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 21 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

محمد رضا بیدخام معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطب گفت: در راستای انجام مصوبه 152 سازمان تنظیم و مقررات رادیویی کشور مخابرات استان البرز از این پس علاوه بر ارائه اینترنت پر سرعت نامحدود، نسبت به واگذاری اینترنت پرسرعت بصورت حجمی نیز اقدام می کند.

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 29 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این که چه نهادها و اشخاصی امکان استفاده از سرویس عدم نمایشگر شماره تلفن خود را دارند گفت: همزمان با ارایه سرویس نمایشگر برای تمامی مشترکان تلفن ثابت و سیار در کشور، آیین نامه‌ای در شورای معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت تشکیل شد و مقرر شد برای تعداد محدودی از افراد در نهادهای نظامی، امنیتی و انتظامی با درخواست بالاترین مقام آن دستگاه سرویس عدم نمایشگر ارایه شود.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 35 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

بانک جهانی(World Bank) توضیح داد که در این پروژه جدید 6.4 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا از این طریق سیستم‌های اینترنت موبایلی در لبنان را ارتقا دهد و به دنبال آن فرصت‌های شغلی جدید در این کشور ایجاد کند.

روزنامه Daily Star در این خصوص توضیح داد که طرح یاد شده  "پروژه اکوسیستم اینترنت موبایلی" نام دارد و هدف از اجرای آن تقویت نوآوری و کارآفرینی در سیستم اینترنت موبایلی لبنان محسوب می‌شود.

قرار است در این پروژه گسترده مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات حضور یابند و طرح یاد شده را به جلو هدایت کنند.

 

م.ع.ح بازدید : 42 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

علی فلاح حقیقی با اعلام این خبر در خصوص شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان به  عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم شرکت کننده در مزایده اپراتور دوم پستی، اظهارداست: با تأیید انجمن صنفی هر استان، یک شرکت استانی با سهامداری تمام دفاتر استان تشکیل شده و از محل سرمایه‌گذاری 31 شرکت استانی به نمایندگی 4 هزار و 200 دفتر، شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان (سهامی خاص) تشکیل شده است که هیأت مدیره آن به انتخاب مجمع عمومی شرکت از 7 استان کشور برگزیده شده‌اند.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...



م.ع.ح بازدید : 43 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، چندی است که برخی شرکت‌های فعال در حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو، برای بالا بردن رتبه پورتال‌ و وب‌سایت مشتری‌های خود، از نام و اعتبار سایت‌های پربازدیدIT سوء استفاده می‌کنند که این موضوع با اعتراض شرکت‌‌های مختلف روبه‌رو شده است.

بهینه‌سازی موتورجستجو که تحت نام (SEO (Search Engine Optimization درمیان فعالان فضای مجازی شناخته می‌شود و اخیرا با استقبال نیز مواجه شده، فعالیتی است که براساس آن، رتبه پورتال‌ها و وب‌سایت‌های مختلف از طریق بهینه سازی ساختاری در موتورهای جستجو همچون گوگل و یاهو ارتقا می‌یابد.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 29 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

داوود زارعیان اظهار داشت: از 15 مرداد ماه اجرای طرح‌همکدی (حذف کدهای درون استانی) در استان‌های باقی‌مانده در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار می‌گیرد.

معاون شرکت مخابرات ایران افزود: این طرح براساس مصوبه هیئت دولت اجرا می‌شود.

 

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

م.ع.ح بازدید : 51 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: خاطره گوشی‌های تاشو، هوشمند زنده می‌شود

شرکت سامسونگ در اقدامی جالب سری جدیدی از تلفن‌های همراه را به تولید میرساند که شامل دو نمایشگر مجزا می‌شود و از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی‌های قدیمی دارد که به صورت تاشو ساخته می‌شدند.

 

بقيه در ادامه مطلب...


 

تعداد صفحات : 9

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 241
  • بازدید کلی : 5,934