loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 59 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

توصیه های حفاظتی در استفاده از تلفن:

1- هرگز تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. سیم کارت تلفن همراه به‏ راحتی قابل کپی‌برداری بوده و دیگری به‏ راحتی می‏‌تواند از سیم‌کارت و هم‏چنین اطلاعات ذخیره شده در آن (‌شماره‏‌های ذخیره شده، ‌پیغام‏‌ها، قرارها و ... ) کپی‌برداری نماید. از آ‌ن‏‌جا که اطلاعات ذخیره شده در دستگاه تلفن همراه، بخشی در حافظه دستگاه قرار می‏‌گیرد، باید همواره هنگام تعویض و فروش یا ‏‏‏‏تعمیر گوشی تلفن همراه، اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی را پاک نمایید.

2- هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط خود استفاده نکنید. در بعضی مواقع ممکن است شما نیاز فوری به برقراری تماس تلفنی داشته ولی چون دستگاه تلفن خود را در اختیار نداشته یا امکان تماس با آن وجود ندارد، ممکن است از تلفن همراه دیگران استفاده کنید. از آن‌جا که شماره تماس در حافظه تلفن همراه او ثبت می‏‏‌گردد؛ لذا از تلفن‌های عمومی مخابرات استفاده کنید، یا از تلفن همراه افراد مطمئن، کسبه‌های ثابت و ... استفاده نموده و حتی‏‌المقدور پس از تماس، شماره را حذف نمایید.

 

ادامه خبر در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 32 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

مهندس شریف زاده معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی با بیان این مطلب گفت: این افزایش حقوق شامل نیروهایی می شود که در شته های تخصصی فعالیت دارند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان افزود: تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی انجام پذیرفته و در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی در صدد اخذ مجوز برگزاری آزمون و تبدیل وضعیت از محل 10 درصد سهمیه استخدامی برای پرسنل قراردادی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستیم.

شریف زاده گفت: طی چند سال گذشته نگاهمان نگاهی کارمند محور بوده و این نگاه در تمام لایه های پرسنلی دیده شده است.

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان به بند 10 ماده و 68 قانون خدمات کشور اشاره کرد و گفت: بر همین اساس ما به التفاوت حقوق کارمندان از زمان اجرایی شدن مصوبه اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته توانسته حداکثر بودجه جاری و طرح ها را دریافت کند.

وی با اشاره به برقراری اماکن رفاهی برای کارکنان ستاد وزارتخانه گفت: طی هماهنگی صورت گرفته کارکنان می توانند از امکانات دو هتلی که در مشهد و شمال قرارداد منعقد شده بهره مند شوند.

 

م.ع.ح بازدید : 24 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : گذشته از اینکه بین یک وزیر و 2 مدیر زیر دستش هیچ‌وقت تفاهمنامه امضا نمی‌شود، نفس راه‌اندازی این ایمیل از چند زاویه قابل تأمل است:آنچه دیروز راه‌اندازی شد، ایمیلی است که زیر دامنه سایت post.ir ایجاد شده است. این ایمیل چیز جدیدی نبوده و از حدود 5سال پیش وجود داشته است و راه‌اندازی مجدد آن یا امضای تفاهمنامه بین مقامات وزارت ارتباطات برای اعلام عمومی آن امری تشریفاتی به‌شمار می‌رود که هدف آن مشخص نیست.

این ایمیل رایگان نیست، 50مگابایت فضا به کاربر ارائه می‌دهد و برای دریافت آن نیاز به احراز هویت و ارائه کارت ملی و مراجعه حضوری است. همین الان سرویس جیمیل 15گیگابابت فضای رایگان به کاربران ارائه می‌دهد که 307برابر ایمیل ملی مذکور است. چه انگیزه‌ای می‌تواند یک کاربر را به سمت این ایمیل بکشاند؟ آیا ما انتظار داریم کاربر اینترنت بازگشت به عقب کند؟

 

ادامه خبر در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 24 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

 

به گزارش فاوانیوز : پیش‌بینی می‌شود عرضه عمومی نسخه جدید سیستم عامل ویندوز از ماه سپتامبر آغاز شود. 

این خبر را تامی رلر مدیر بخش ویندوز مایکروسافت در جریان کنفرانس WPC در آمریکا اعلام کرد. شرکای مایکروسافت از ماه آینده می‌توانند از این نسخه جدید در محصولاتشان استفاده کنند. 

از ویژگی‌های اصلی این نسخه سرعت بالای آن است و از ماه سپتامبر برای کاربران شخصی و شرکتی ویندوز در دسترس خواهد بود و آنها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مایکروسافت این نسخه را تهیه کنند. 

شرکای تولیدی مایکروسافت هم اعلام کردند که نخستین رایانه‌های لوحی، شخصی و هیبریدی تحت ویندوز ۸.۱ از ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری روانه بازار خواهند شد.

م.ع.ح بازدید : 53 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

این روزها "در باز کردن صفحات خارجی با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم" این جمله را یکی از کاربران می‌گوید که یک شرکت کوچک اینترنتی داشته و از سایر شرکت‌های بزرگ اینترنتی خدمات دریافت می‌کند. 


به گزارش فاوانیوز از ایسنا، مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است و ما امیدواریم در سه ماهه اول سال آتی شاهد تغییرات جدی در این زمینه باشیم؛ اینها بخشی از اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی است که ابتدای امسال مطرح کرده بود. 

حالا در اواسط تیرماه هستیم و علاوه بر اینکه هنوز تغییر چشم‌گیری در وضعیت اینترنت کشور مشاهده نشده و حتی صحبتی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد، برخی کاربران اینترنتی اظهار می‌کنند که طی هفته گذشته برای استفاده از صفحات سایت‌های خارجی با کندی اینترنت روبرو شدند. 
در این رابطه یکی از کاربران به ایسنا گفت زمانی که برای پیگیری علت این موضوع با پشتیبانی شرکت خدمات دهنده اینترنت تماس می‌گیرم با این جواب مواجه می‌شوم که کندی سرعت مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است. 
او در ادامه گفت: این موضوع کار ما به شدت مختل کرده است. سرعت دانلود از سرور‌های خارجی کمتر از حد انتظار بوده و سرعت آپلود هم چندان تعریفی ندارد

م.ع.ح بازدید : 26 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز ، تعرفه دامنه‌های نقطه آی‌ آر (‎.ir) از ابتدای تیرماه حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
قیمت بدون تخفیف دامنه دات آی آر از ابتدای تیرماه از ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برای یک سال به ۱۶ هزار تومان تغییر کرده است.
قیمت دامنه دات آی آر سال گذشته علیرغم رشد نرخ دلار و قیمت‌ها ثابت مانده بود.
قیمت سالانه ۱۶ هزار تومان دامنه دات آی آر قیمتی است که مرکز ثبت دامنه تعیین و به نمایندگی‌ها ارائه می‌کند و همواره قیمت‌ نمایندگی‌های با احتساب تخفیف پایین‌تر از قیمت مصوب مرکز ثبت است.
به طوری که نمایندگی‌‌های دامنه دات آی آر، این دامنه را با احتساب تخفیف به طور میانگین با قیمت حدود ۵ هزار تومان یا ۶ هزار تومان برای یک سال ارائه می‌کنند.
بعضی نمایندگی‌ها هم هنوز تغییری در قیمت‌های خود ایجاد نکرده‌اند.

م.ع.ح بازدید : 31 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز ، این برنامه رایانه‌ای پیشرفته که همچنین به عنوان یک chatbot شناخته شده، Negobot نام دارد و قادر است با شکارچیان جنسی بالقوه آنلاین مکالمه داشته باشد و به آن‌ها بقبولاند که یک انسان واقعی است.

 

این ربات در فارومی قرار داده و تصور می‌شود کودک‌آزار در آن کمین کرده و سپس به عنوان عضوی خنثی و منفعل وارد یک مکالمه آنلاین کلی می‌شود.

 

هنگامی که مکالمه دوستانه‌تر یا وسوسه‌آمیز می‌شود و شخص مورد هدف شروع به استفاده از ترفندهای راضی‌کننده می‌کند، رفتار Negobot به شیوه‌هایی که برای به دام‌انداختن وی طراحی شده، تغییر می‌کند.

 

این ربات می‌تواند مصر یا رنجیده ظاهر شده و تلاش وی برای کسب اطلاعات شخصی منجر به دانستن بیشتر در مورد مظنون شود.

 

دانشمندان طراح از یک نظریه بازی و یک سیستم ریاضیاتی تصمیم‌گیری استراتژیک برای متقاعدکننده‌تر کردن رفتار آن استفاده کرده‌اند.

 

ادامه خبر در ادامه مطلب...

 

م.ع.ح بازدید : 48 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بانک ملی ایران تاکید کرده است: بر اساس اطلاعات دریافتی افرادی با معرفی خود به عنوان کارشناس یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد بانک‌ها،اقدام به سوء استفاده می‌کنند.
این افراد با طرح عناوین متفاوت از جمله ایجاد امکانات و قابلیت‌های جدید (مانند انتقال کارت به کارت) بر روی پایانه‌های فروش اقدام به جمع‌آوری یا جابه‌جایی دستگاه‌های کارت‌خوان می‌کنند و همچنین با شناسایی مشتریان خاص که تراکنش‌های قابل ملاحظه‌ای بر روی پایانه‌های فروش دارند و با انجام تراکنش‌ها به بهانه‌هایی مانند انتقال وجه، آزمایش و … با جلب اعتماد مشتریان به اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز مشتریان دست می یابند و مراحل کلاهبرداری و سوء استفاده‌های خود را تکمیل می‌کنند.

ادامه خبر در ادامه مطلب...


م.ع.ح بازدید : 52 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

افشاگر آمریکایی که پیشتر برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده اعلام کرد که ویروس استاکس‌نت که تأسیسات هسته ای ایران را هدف گرفته بود توسط سازمان امنیت ملی آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این افشاگر فراری آمریکایی طی مصاحبه ای با مجله آلمانی اشپیگل اظهار داشت که سازمان امنیت ملی آمریکا یک شبکه از همکاران خارجی دارد که توجه حاشیه ای به حقوق بشر دارند.
ادوارد اسنودن 30 ساله که تحت پوشش یک شرکت پیمان‌کاری در هاوایی برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد، از روز 23 ژوئن گذشته به دنبال کشوری است که به او پناهندگی داده و از اتهام جاسوسی و محاکمه در آمریکا خلاصی یابد.
وی در پی ابطال گذرنامه‌اش توسط دولت آمریکا از روز 23 ژوئن 2013 در فرودگاهی در مسکو به سر می‌برد.اسنودن اظهار داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این کرم رایانه ای بودند.
به گزارش مهر، استاکس نت با هدف نفوذ به تأسیسات هسته ای ایران در سال 2009 تا 2010 طراحی شد و قرار بود سرعت هزاران سانتریفیوژ را تغییر دهد و در تحقیقات هسته ای ایران اختلال ایجاد کند اما به همت محققان کشور، ویروس استاکس نت مهار شد و از صدمات و خسارتهای احتمالی بعدی جلوگیری به عمل آمد.

م.ع.ح بازدید : 26 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

فاوانیوز : براساس این گزارش، همچنین می بایست ماهانه یک بار فرآیند تخلیه شارژ در باتری ها انجام شود به این معنا که می بایست شارژ باتری تلفن همراه به طور کامل تخلیه شود. 
کاربران می بایست تلاش کنند تا شارژ باتری تلفن همراه خود را تا حد ممکن بیش از ۵۰ درصد حفظ کنند، اما رها کردن تلفن همراه به برق زده شده بعد از شارژ کامل می تواند منجر به فاسد شدن باتری شود.

ادامه خبر در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 9

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 252
  • بازدید کلی : 5,945