loading...
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا)
م.ع.ح بازدید : 55 جمعه 05 مهر 1392 نظرات (0)

یک مرد معروف هنگ کنگی شرکت امنیتی Trustwave را استخدام کرد تا متوجه شود آیا هیچ کدام از زیردستانش می توانند به کلمات عبور وی دست یابند یا خیر. 


کارشناسان امنیتی مذکور توانستند به راحتی و با استفاده از فیس بوک نشان دهند که کلمات عبور وی به راحتی قابل دسترسی است. 
 آنها با استفاده از جستجو در عکس های فیس بوک توانستند پروفایل همسر سابق این فرد را شناسایی کرده و با فریب وی از طریق ایمیل به رایانه وی دسترسی پیدا کنند. 
این رایانه قبلاً توسط شخص معروف مورد استفاده قرار گرفته بود و در نتیجه عملیات هک کردن وی بسیار راحت تر از آن چیزی که تصور می شد به انجام رسید. 


نکته مهم در اینجا این است که کارشناسان امنیتی از یک اسکریپت خودکار که از جستجوی گراف استفاده می کند برای جستجو در تصاویر فیس بوک استفاده کردند. 

با استفاده از این اسکریپت آنها توانستند به سرعت تصاویر افرادی را که با فرد مذکور در یک عکس تگ خورده بودند، پیدا کرده و به پروفایل همسر سابق وی برسند. 

این کارشناسان امنیتی توصیه می کنند بهتر است مردم از این به بعد در مورد تگ کردن عکس دوستان و آشنایان در تصاویر فیس بوک بیشتر احتیاط کنند.X

X

م.ع.ح بازدید : 54 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

آنتی‌ویروس‌ها نمی‌توانند به تنهایی و بطور کامل از رایانه شما در برابر حملات جلوگیری کنند. اگر تا قبل از خواندن این گزارش به آنتی‌ویروس خود اطمینان کامل داشتید، باید بدانید که رایانه شما همچنان در خطر قرار دارد و با وجود آنتی ویروس نباید رعایت مسائل اولیه امنیتی را از یاد برد. 


اگر شما کاربری حرفه‌ای هم باشید باز هم به استفاده از یک برنامه آنتی ویروس نیاز دارید. علاوه بر ویروس‌های متداولی که به نیت‌های مختلف ساخته می‌شوند و روزانه با فلش‌ها و ایمیل‌ها جا‌به‌جا می‌شوند، بسیاری از اوقات شما در معرض آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری خواهید بود. 

حتی اگر مرورگر خود را اپدیت کرده باشید، امکان این موضوع وجود دارد که افزونه‌ای جدید و یا حتی بازدید از یک صفحه‌ی آلوده برای آلوده شدن کامپیوتر شما کافی باشد. اگرچه این امر چندان هم رایج نیست اما امکان آلوده شدن از این طریق هم وجود دارد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی یک آنتی ویروس که درحقیقت یک لایه مهم امنیتی است، می‌تواند به شما کمک زیادی کند

بقیه در ادامه مطلب...

م.ع.ح بازدید : 27 چهارشنبه 27 شهریور 1392 نظرات (0)
در مورد آی‌پد مینی باید گفت که خود اپل درباره‌اش گفته ٍEvery little bit as amazing یک تبلت با صفحه نمایش رتینا ( که البته یکسالی هست منتظرش هستیم) ، پردازنده A7 . 
این دستگاه یک تبلت ۷.۹ اینچی است که حدود ۳.۱ میلیون پیکسل یک میلیون پیکسل بیشتر از تلویزیون‌های HDTV دارد. رزولوشن این دستگاه ۲۰۴۸ در ۱۵۳۸ است که چهاربرابر رزولوشن بیشتری نسبت به آی‌پد‌مینی قبلی دارد. 
این دستگاه حدود ۳۷۰ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۲۹ صدم اینچ است!
 


بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 38 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

سیستم Raspberry Pi در حال حاضر ربات‌های ژاپنی و درهای سخت‌افزاری در مالاوی را نیرودهی می‌کند، از اجرام کیهانی در ایالات متحده عکسبرداری می‌کند و به گریز از سانسور در چین کمک می‌کند.

 

ابن اوپوتون، مدیر اجرایی بنیاد Raspberry Pi و همکارانش در ابتدا بر این باور بودند که فقط یک هزار واحد از این ابداع فروش خواهد رفت.

 

این مرکز تعداد زیادی از این رایانه را به کودکان فروخته و بزرگسالان نیز از مشتریان علاقه‌مند آن بوده‌اند که مانند لگو از این سیستم برای اتصال اشیا به یکدیگر بهره برده‌اند.

 

سامانه جدید که در سیستم عملگر لینوکس عمل می‌کند، به عنوان ابزاری تحصیلی و برای یادگیری کدبندی توسط کودکان طراحی شد.

 

شوتا ایشیواتاری، مبتکر اهل توکیو، ربات انسان‌نمایی ابداع کرده که توسط Pi اداره می‌شود و آب‌وهوا را به کاربرش اطلاع می‌دهد، دفتر یاداشت وی را مدیریت و حتی قهوه درست می‌کند.

 

یکی از اهداف این مخترع برای طراحی ربات مزبور، نشان‌دادن پتانسیل این میکرورایانه است و این که بسیاری از کاربران از شیوه تفریح‌کردن با این رایانه آگاهی نداشتند و بنابراین، وی در نظر داشت شیوه‌های عملی را برای بازی‌کردن‌ با آن ارائه دهد.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 22 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

کره جنوبی، کره شمالی را به آغاز یک طرح جاسوسی سایبری متهم کرده و می‌گوید دولت و ادارات وابسته به ارتش کره جنوبی از جمله اهداف حملات یاد شده هستند. 



 اولین بار محققان موسسه امنیتی روسی Kaspersky Lab مدعی شناسایی منشاء این حملات شده‌اند. 

حملات یاد شده علیه ۱۱ سازمان در کره جنوبی و دو نهاد در چین انجام شده است. اهداف یاد شده عبارت بوده اند از...

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 29 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

به گزارش فاوانیوز به نقل از پرشین هک :

در حالی که ایالات متحده در آستانه حمله به سوریه به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی برعلیه مردم خود است ، یک هکر با نام ‘Wagn3r€’ تعدادی ایمیل از مکاتبات بین مقامات نظامی آمریکا که در آن حمله شیمیایی را با ” صحنه سازی عملیات ” خوانده بودند فاش شد.

هکر ادعا می کند که او شناسه ایمیل سرهنگ آنتونی جیمی مک دونالد، یک افسر اطلاعاتی در ارتش ایالات متحده را هک کرده است. هکر به مکاتبات اطلاعاتی آمریکا دسترسی پیدا کرده و ایمیل سرهنگ ارتش ایالات متحده آنتونی جی مک دونالد را منتشر کرده است. مک دونالد مدیر ستاد کل، عملیات و برنامه های دفتر معاون رئیس ستاد اطلاعات کارکنان ارتش است. ایمیل ها در مورد حمله شیمیایی در سوریه است.

هکر یک پیغام همراه با لینک دانلود این ایمیل ها در سایت Pastebin قرار داده است.

پیغام این هکر در بر دارنده ای کلمات بود :

من ایمیل سرهنگ آنتونی جیمی مک دونالد را هک کردم ، او رئیس ستاد اطلاعاتی ارتش آمریکا می باشد.

در ابتدا حساب LinkedIn او را هک کردم و از طریق آن به ایمیل آن دسترسی پیدا کردم.

...در میان انبوه ایمیل مانند آمازون برخی از مکاتبات او با همکارش یوجین فورست را یافتم. او به سرهنگ بابت موفقیت تبریک گفته و به او یک رابط جهت نشر خب

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 25 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

تحریم فرصتی است که بتوانیم روی این صنعت سرمایه گذاری کرده و از آن حمایت کنیم؛ برای مثال در زمینه تولید داخل 20 سال گذشته مرکز تحقیقات مخابرات به سمت تولید تکنولوژی سوئیچ و روتر که تکنولوژی به روز دنیا بود حرکت کرد که اگر این تولید ملی هدایت می شد امروز شاهد کارخانه هایی در حد "سیسکو" در کشور بودیم.

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی شاخص ترین پروژه این مرکز را طی چند سال اخیر پروژه سیستم عامل بومی "زمین" عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه سعی کرده سرورها را که نیاز مبرمی به سیستم عامل امن دارند هدف قرار دهد؛ البته در سالهای گذشته روی نسخه دسکتاپ این سیستم عامل تمرکز شده بود  اما آنطور که باید مورد اسقبال قرار نگرفت؛ براین اساس نسخه سرور به جهت آنکه سرویسهایمان روی آن است از بعد امنیتی و بومی اهمیت بسیاری پیدا می کند.

 

بقیه در ادامه مطلب...

X

م.ع.ح بازدید : 46 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (0)

علیرضا صالح اظهار داشت: در سال 89 و 90 تعداد دامنه‌های ثبت شده دات‌آی‌آر تقریباً برابر بود و در سال 91 جهش چشمگیری را شاهد بودیم.

رییس مرکز ثبت دامنه‌های نقطه آی ‌آر پژوهشگاه دانش‌های بنیادین گفت: در سال 91 بیش از 100 هزار دامنه دات آی‌آر ثبت‌ شد و تعداد دامنه‌های ثبت‌شده در سال 91 دو برابر سال 90 بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به رشد ثبت دامنه IR. در سه ماه نخست سال 92 پیش‌بینی می‌شود این سیر صعودی، امسال هم ادامه داشته باشد.

صالح مهم‌ترین دلایل افزایش دو برابری ثبت دامنه‌های دات‌آی‌آر در سال 91 نسبت به سال 90 را، اطمینان خاطر از خدمات مناسب این دامنه و افزایش قیمت دامنه‌های عمومی نظیر .com در نتیجه افزایش نرخ ارز عنوان کرد.X

م.ع.ح بازدید : 42 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

"حمید فروزنده" رییس این شورا، رسیدگی به تخلفات حوزه ICT و شرکت‌های رایانه‌ای را وظیفه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هر استان خواند و گفت: براساس ماده 46 آئین‌نامه اجرایی ماده 17 قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه‌ای، شورای انتظامی هر استان، مسوول رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی در حوزه فاوا است.

فروزنده با بیان اینکه شرح انواع تخلفات رایانه‌ای و نحوه رسیدگی به آنها درمواد آیین‌نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار دارد، ادامه داد: شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین بهره‌برداران از خدمات آنها، می‌توانند شکایات خود در زمینه تخلفات رایانه‌ای را برای حل و رسیدگی به شورای انتظامی ارایه کنند.


او با توضیح این مطلب که گستردگی فعالیت شورای انتظامی از حل اختلاف و داوری، تا صدور رای با ضمانت اجرایی را شامل می‌شود، گفت: طبق اساس‌نامه سازمان و اختیاراتی که به شورای انتظامی داده شده است، جهت‌گیری این شورا شامل حل اختلاف و هدایت طرفین در مراحل اولیه، تا صدور رای در موارد ضروری است.X

م.ع.ح بازدید : 40 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)

 اساس اخباری که درباره آی‌فون جدید منتشر شده، همانند سال‌ پیش اوایل پاییز ۲۰۱۳ عرضه خواهد شد. 
اپل کار تولید iPhone 5S و آی‌فون ارزان قیمت را تا پایان ماه جاری میلادی شروع خواهد کرد. پیش بینی می‌شود آی‌فون ارزان‌قیمت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار قیمت گذاری شود.

پیشتر خبری در مورد اقدام فاکسکان، کارخانه چینی که محصولات اپل در آنجا تولید می‌شود، مبنی بر استخدام کارگران تازه برای تولید آی‌فون جدید منتشر شده بود و حالا اخباری منتشر شده که بر اساس آن تا دو٬ سه ماه آینده باید منتظر آی‌فون و یا آی‌فون‌های جدید باشیم.

گفته می‌شود آی‌فون از حسگر اسکن اثرانگشت پشتیبانی خواهد کرد. بر این اساس عملیات ارتباطی بین کاربر و دستگاه iOS به سرعت انجام خواهد شد. برای مثال امکان وارد کردن پسورد برای ورود و حتی استفاده از فروشگاه اپ استور و آی تونز استور جای خود را به اثر انگشت خواهند داد و به این ترتیب سرعت انجام کارها و امنیت بالاتر می‌رود.X

تعداد صفحات : 9

درباره ما
این وب سایت توسط مسئول فاوا و فضای مجازی پايگاه بسيج امامزاده محمد(ع) واقع در استان البرز-حوزه 217شهيد مهدي زين الدين كرج راه اندازی شده است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 253
  • بازدید کلی : 5,946